Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4320 besök totalt |
Re:
Kan man säga att det är likadant med alla bilmodeller ![]() |
||||
Nya M3an stod i depån vid GP banan under VLN racet i lördags, den ser riktigt brutal ut! Enda jag inte gillade var inbuktningen mellan dörrar och bakskärmar. Ser ut som den blivit på körd.
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re:
Det är intressant att man alltid klagar på vikten på nyare bilar, är själv också väldigt bra på det ![]() En BMW M3 E30 från 1990 (siffror tagna från Sport Auto 12/90) har 215hk väger 1308kg gör 0-100 på 7.6 sekunder. M3 E92 har alltså 420hk väger 1655kg gör 0-100 på 4.8 sekunder. E30:n släpar på 6.08 kg per hk och E92an på 3.94 kg per hk Så hur man än vänder å vrider på det går väl utvecklingen framåt ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Fast så kan man ju inte heller jämföra riktigt. Då skulle ju en SL65 AMG eller liknande va ännu bättre. ![]() Men visst går utvecklingen frammåt. Men det kompromissas mera mellan lyx och prestanda nu också. Fast jag litar på att BMW har gjort en perfekt mix även denna gång. Hoppas många beställer vita så jag kan köpa en lagom begagnad om några år. ![]() |
||||
Re:
Japp, och har vi bara tur så kommer BMW (för att leda utvecklingen, inte bara följa den) med en riktig anorexi-bantad M3CSL. Sub 1000kg vore smaskens - total hardcore. Enda elektronikprylen som följer med är en fabriksmonterad driftbox med en onlineuppkoppling till Peteulenring (BMWs HQ i Mûnchen för er som inte är så nördiga som jag) för mjukvaru-updates. Andra licht-features skulle vara: Bältesspänne till sexpunktet i titan, singeltorkare, limmad baklucka (vill man ha med sig något får det läggas in ifrån kupén), omöjligt att beställa AC, radio, klima etc. etc. Men så blir det väl förstår inte, farligt lätt att bli så här nördigt önsketänkande.... ![]() Det slutar aldrig bra, snart så sitter man väl och önskar sig F1:or med riktig H-låda, slicks och ving-förbud. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Glömde att tillägga att E92:an e snabbare på bana också än E30 (utan att trampa E30-ägare på tårna ![]() ![]() SL 65an kostar 3 gånger så mycket å är nog knappt snabbare än en E92 så den får va ![]() Klart man ska ha en vit, vem kan välja något annat ![]() ![]() |
||||
Re:
Vissa drömmer mer än andra ![]() ![]() Jag blir nöjd om det kommer en CSL överhuvudtaget, så länge den är snabbare än den gamla runt ringen ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag var på väg att skriva ut nuffrorna men tänkte att det får räcka... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4320 besök totalt |