Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2770 besök totalt |
BMW 120D 2007
Efter att ha premiärkört bilen på Cooperswedens konbana på Lunda samt BMW SC licensutbildning på Mantorp så är det nog dags att lägga upp oljebrännaren här ![]() ![]() Det som är gjort än så länge är att jag tryckt i en Promotech-box under huven som ska ge lite drygt 200hk/400Nm (vet inte om siffrorna stämmer men den går rätt bra ![]() Väghållningsmässigt är det M-sportfjädring. Körde banpremiär 4/5 när BMW SC hade licenskurs, tyckte bilen gick över förväntan på bana faktiskt, väldigt lite understyrning och fin i chassi och bromsar (ja allt är relativt ![]() Men eftersom det i första hand är en vardagsbil så. Visst det kunde varit mera punch i motorn (läs 130/135i) men igår hade jag 3/4 tank innan Mantorp och ändå soppa kvar när jag kom hem till Stockholm. Hoppas på fler banträffar framöver ![]() ![]() |
||
Låter trevligt Johan!
Så chassit har klar potens att bli skoj? snygg färg också! jag känner mig lite sugen på en 3-dörrars 1-serie längre fram i mitt liv, rätt tuff bil! storleks mässig är den väl motsvarande min e36:a ![]() / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||
Väldigt kul och neutralt chassi helt klart
![]() ![]() Diffbroms hade dock varit trevligt.. Stod faktiskt en M3 GT bredvid så vi stod och pratade storleksjämförelse mellan E36 och 1-serien. Ettan har dock fördelen med kombi-coupé = större lastutrymme vid behov ![]() |
||
Liten uppdatering, kört bilsport SS med bilen och det blev en tid på 1.36.6 som bäst, intressanta är att det är 1s snabbare än min Kellener-Mini på gatdäck (dock nya asfalten nu och man kanske är snäppet bättre bakom ratten
![]() Första riktiga banträffen avklarad också, körde lördagen på BMW SC banträff på Knutstorp. Bilen är riktigt underhållande och fungerade över förväntan (med orginal Run-flat däck) och promotech-boxen som enda modifiering. Att bilen är snål är en bonus, gick väl en kvarts tank under hela dagen (inklusive 15mil till och från banan ![]() R-däck står på inköpslistan, en diffbroms står på önskelistan också (spännande med 420Nm från 1500varv i hårnålarna) ![]() |
||
Kul att 1-serien börjar användas till det den är bra för
![]() Nere på ![]() ![]() |
||
Re:
Det var kul att träffas - på med en diffbroms nu så syns vi på Kinnekulle ![]() _________________ ![]() |
||
Jo...120d e sjukt snål...man behöver ju aldrig tanka den nästa:) däremot banbilen 90L E85 & 12,7 mil på knutan
![]() Din 120d Är riktigt fin i blått. _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2770 besök totalt |