Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1250 besök totalt |
Öppen bana 31/8-2/9 under DTM
Vad tror ni .... Är det någon idè att åka ner den helgen för att åka bana och inte titta på DTM, eller kommer det vara totalt kaos runtkring så det bara blir drygt att vara där ? Mvh Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
Har för mig att man brukar använda delar av Nordslingan som parkering under större evenemang (F1, DTM osv) så det kan nog vara lite kärvt?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
Enligt Nürburgrings officiella hemsida har de ju dels öppet på fredag kväll i drygt 2 timmar, och sen är det öppet på lördag och söndag mellan 08.00-19.00 så det är nog inga problem
![]() Däremot är det klart att det är säkert extra mycket folk där i krokarna, men å andra sidan kanske det är lugnare på nordslingan eftersom de kör DTM ![]() |
Jag var på ringen förra året när det var DTM och den var faktiskt mkt mindre kaotiskt än vad jag trodde att det skulle vara. Nordslingan var öppen hela tiden och det var ganska lagom belastning på den. Många som kommer och tittar på DTM har inte en tanke på att köra själva tror jag.
Så absolut, jag rekommenderar att du åker ner. Kombon DTM/Nordslingan är kanon! ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1250 besök totalt |