| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Däckslitage fyrhjulsdrift
|
3243 besök totalt |
|
Hej Jag har nyligen skaffat en audi S4 från 2004, så nu när jag monterade sommardäcken att de däck som suttit bak är lite mer slitna än de fram. Slits bakdäcken mer på en fyrhjulsdriven audi med lite mer motor än en någurlunda normal bil? Jag gissar det eftersom den sätter sig lite på arslet vid hårt gaspådrag...? Funderar nu på att skifta om och sätta de lite mer slitna bakdäcken fram istället. De ska väl helst vara lika slitna (stora) däck runtom? Tack på förhand /Nic _________________ Niclas Hellström |
|
Ett litet tips - ställl frågan på Nordic Audi-forumet.
www.nordicaudi.com Troligen fler där än här som har erfarenhet av däckslitage på en S4:a... _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
|
Nej det är tvärt om fram slits ca 300% mer än bak om man kör bilen hårt, så han som har haft bilen tidigare har nog skiftat på däcken.
Jag har haft en S4 2005, kör nu RS4 2006 samma sak med den. _________________ Lennart Strömbäck Audi A4 2.0TFSI quattro -2010 |
|
Dock inte samma bil men min seat leon 4wd slet något grymt mer bak än fram...
Så skifta däcken minst ett par gång per år om du gillar att gasa
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
![]() |
Däck för banåka
|
3243 besök totalt |