Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -91 | 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 >> 11 besök senaste veckan (106112 totalt) |
Här kommer lite bilder och info om min nya bil
det är en porsche 964 turbo -91a tanken med bilen är att den i år ska fungera som lite små träffs bil och på en ringen resa bland annat. Jag har denna bil ochså som jag byggt för lite mera seriös bankörning får se hur mycket som hinns med nu bara. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php till nästa år får vi se om BMWn säljs och allt krut läggs på porschen bilen är idag är utrustad med någon sänknings sats dämparna vet jag inget om den har 18X9" fram och 18X10" RH Split fälgar med i dag rätt slitna Direzza däck däcken har jag tänkt byta om mera gatvänliga däck det lutar åt Michelin pilot sport i dimitioner fram 235/40/18" och bak 275/35/18" och så har jag tänkt köpa en uppsättning lämpliga hjul till att ha Rdäck på de sakerna som står högs på listan just nu förutom att gå igenom bilen så mycket som jag kan för att se att allt är i sin ordning är att montera ett short shift kit då bilen har orimligt långa lägen tycker jag samt att spaken är kort och sitter för långt fram den sitter helt enkelt obekvämt till nu när man ska lägga i trean och feman. sedan behöver bilen nya bromsar fram skivorna är fulla av sprickor. men på det hela är jag nöjd med bilen. Trots att jag har vana av rätt motorstarka bilar i min vardag så känns denna som ett litet monster på vägen för den bråkar sig fram och rycker hit och dit i ratten men har bra ett bra vrid. jag har nog aldrig kört en bil som är så besvärlig att köra i höga farter det är inte lätt att slapna av. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
idag har jag tagit premiär körningen på bana med porschen för min del
det blev kvälls körning på Sivesta jag blev klart imponerad över bilens potential på banan den var lite gungig och det kändes som man svävade fram och tillbaka på banan kändes även att bilen lutade sig tillbaka under acceleration samt framåt under inbromsning så ett riktigt chassi kit får stå på önske listan. stolen var lite besvärlig jag gled om kring i skinet, så sitta still stolar står ochså på listan men listan som än så länge ska göras till nästa år det ända jag ändat på bilen är höjden bak den såg rätt konstigt hög ut bak och efter att ha sökt runt en del på nätet verkar det som min var högst av alla, upp till bakre skärmkanten var det snudd på 66 cm och fram 63,5cm nu är bilen ca 63,5 cm runt om såg bättre ut när bilen stod still men kanske den blir lite låg under gas på drag. nån här som har tips och ider angånde höjd på en 911? _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Riktigt fin Porsche!! Grattis grattis!!
Att den känns orolig i höga farter kan nog ha och göra med att du borde göra en 4hjuls inställning efter din sänkning. Jag gjorde det på min förra 930 när jag upplevde samma sak och det blev en helt nu bilefter det.(men det kanske du redan vet om) _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
jag upplevde den lika orolig på vägen det jag kört med den innna jag sänkte den bak, nästan mera orolig
men jag ska göra en 4hjulsinstälning i samband med att jag byter till nya däck _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
_________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||
Jag fyller på: Grymt fin körmaskin!!
|
||
Jaså, du tänker lämna bmw nu.
Jag skall åka och titta på en porsche nästa vecka jag med. Vad för någon får ni se om det blir köp av. Vilken bil tar du till gotland i helgen? Jag kommer och tittar. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
Nice car
Jut some info. At around 80 000 km my dampers were shot. Yes it's a damn hard car to drive, I remember coming from a BMW I found it really difficult. But you get used to it. After 5 years and numerous wheels alignements (aggressive for the track) it still feels unstable at high speeds even if it's not. With a more road friendly setup it will be better but the 964turbo will remain very sensitive on bad/worn roads. You just live with it, just let the car travel left and right a few centimeters and the steering wheel will move by itself, usually you dont need to correct much She is just telling you to watch out all the time coz the beast wants to escape ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||
Vincent: "She is just telling you to watch out all the time coz the beast wants to escape !" Det var nog den coolaste mening jag någonsin läst ,stämmer såå bra!!!
_________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
|
||
ikväll har jag fixat lite med bilen,
hittade lite saker som behöver fixas letade efter tjuv läckor och hittade detta oringen mellan intercoolern och spjälhuset hade en skada även slangen mellan turbo och intercooler var i ett dåligt skick denna skulle behöva bytas ut, antar att det inte finns någon annan än porsche original del till denna bil till 996or finns det ju samco kit numera. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Ser precis lika nerplockad ut som min bil.Men du har väl din oljetrycksgivare på plats antar jag..
_________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
Nu är ny oring och ny slang där,
passade även på att byta blow off ventil och vipps så var segheten jag upplevt är borta nu känns den som den bör kännas antar jag, innan var den otroligt seg och svarade dåligt på gas, vet inte än om det berode på blow off ventilen eller det andra jag fixat ska testa den gammla nån dag och se om den var ett problem, den var ivarjefall tät så den borde varit hel. angående intercoolern så satt den inte korekt monterad och oringen till spjällhuset var skadad, nu med ny oring och lite fett så är icn monterad som den ska sitta slangen är en silicon slang från FVD passade även på att klippa av remmen till luftpumpen den kan inte ha fungerat så som den såg ut _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
har ställt hjulvinklar på bilen idag
det blev fram: Camber -2 grader Caster -4 grader Toe in total 1mm Bak: Camber - 1,7grader Toe in Total 4mm hjulen stod lite hit och dit så det var därför den var så jätte nervös och dålig på vägen nu känns den betydligt stabilare _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Marcus, härligt att du fått ordning på grejjorna!
Kan har varit en kombination av både o-ringen och recirkulationsventilen. En bra recirkulationsventil för att turbon spinner på bättre mellan växlingarna ger bättre "svar" efter växlingarna. Men nog väldigt troligt att det läckte vid intercoolern med tanke på hur o-ringen såg ut. Lycka till i Finland! _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Glöm inte att han jobbar på SMR. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -91 | 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 >> 11 besök senaste veckan (106112 totalt) |