Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 10882 besök totalt |
Re:
Det behövs både stor styrradie OCH mycket Camber Gain för att det skall "s...a sig".
Nu missförstod du mig. Det jag menade var: om man känner till Camber Gain; 'behöver man inte beräkna momentanpunktens läge, och vice versa. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
Hmm om camber gain:et är mätt kan man lika gärna mäta MR också, eller?
Är camber gain:et är beräknat så är monementanpunket(mp) inga problem häller, eller? Bara så jag inte är ute och seglar definitionen av camber gain? Hmm som jag ser det så är det cs=camber statiskt c=camber vid kr kr=kränging CaGaF=(|kr|-|cs-c|)/kr Nu gäller det bara hålla reda på tecknen + och - och vi måste ha en kränging för att få ett camber gain. om nu detta stämmer hur fixar man CaGaF vid fjädring??? Hmm MR ändras ju också vid fjädring, eller??? _________________ Johan Sjölinder |
||||||||
Re:
Camber Gain vid vertikalfjädring brukar mätas i så'na där enheter som du gillar. ![]() För individuella upphängningar gäller: CaGaInF=CaGaDF/(TWF/2)*180/PI()*25,4 CaGaDF=CaGaInF*(TWF/2)/180*PI()/25,4 CaGaInF=Camber Gain Front (deg/") CaGaDF=Camber Gain Front (deg/deg) TWF=Track Width Front (mm) _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 10882 besök totalt |