Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2077 besök totalt |
40 års fest (inte min) på kvällen/natten den 12:e... så frågan är om man kommer palla med att åka Challenge dagen efter även om man håller sig nykter...
![]() Sen borde jag nog fixa min saknade 1:ans växel innan man försöker sig på några stående starter... ![]() ![]() |
||||
Hade preliminärt anmält mig men tyvärr så hinner jag inte få klart bilen tills dess,väntar på bussningar/endlinks,bromsslangar,belägg till framvagnen från staterna för att samtidigt kunna byta fjädrar dämpare i fram siktar på Lazzats Lunda körning nån helg senare i stället antagligen då borde allt vara klart.
mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||
tyvär inte fösta men andra....
![]() ![]() ![]() _________________ Emil Öberg leksaks lös ![]() |
||||
oj, är det så snart..
Nu blir det till att sätta fart i garaget om jag ska hinna (jobbar ju borta hela nästa vecka så det är helgen som gäller..) Hmm.. undrar om jag hinner med allt... men jag kommer, så klart! _________________ Mårten Kluck |
||||
Nya banan
Nya banlägningen testades förra torsdagen. Dragracingsträckan mot mål & efter start på förra banläggningen är ersatt med tekniskt mer utmanande svängar. Starten är flyttad till smala rakan. Ena chikanen på smala rakan har en extra kon för mer omväxling. Banan är fortfarande snabb men snitthastigheten är lite lägre. Vi ses på söndag. PS: Jag har meckat lite med framvagnen och fått bättre grepp så nu ska tempot höjas ![]() _________________ Christian Lindblom |
||||
Re: Nya banan
Finns det skiss uthängd nå'nstans på nätet? |
||||
Re: Nya banan
Inte än. Lennart var tveksam till att lägga ut ritningen med mått men en bild utan mått kommer sannolikt på www.challenge.nu _________________ Christian Lindblom |
||||
Under gårdagens andra skift laddade jag upp en bild på banan på hemsidan. Se www.challenge.nu för mer information.
|
||||
Kan avslöja att det i kommande numret av Automobil 5.07 finns en 6-sidig slalomspecial. Där kan man oxå beskåda en principskiss av den nya Lunda-Challengebanan.
![]() |
||||
_________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2077 besök totalt |