Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2359 besök totalt |
Lennarts gamla bilder sprider sig!
http://forums.autosport.com/showthre ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
riktiga godbitar till bilder, nice Lennart
![]() Undrar vilken ersättningen de avkrävde de som körde genom häckarna på den tiden ![]() |
||||
Härliga bilder det där
![]() Kanske bra med räcken som stoppar upp bilarna som det är nu ändå med tanke på avåkningarna, hade varit mycket häckar som gått åt skogen annars ![]() |
||||
Tänk att korten jag tog för 38 år sedan, än i dag röner sådan uppmärksamhet världen över. Världen över är kanske att ta i, men har fått mail från USA, Canada o hela Europa, senast var i helgen när en tidningsredaktör från Ungern, hörde av sig och ville använda några av korten.
Först var norrmannen Espen att använda korten på sin Nürburgring sida, det var där fransmannen olivier Jacquet såg dom och han hörde av sig och ville använda korten på sin hemsida om gamla Nordschleife, och efter att han hade lagt ut dom började folk höra av sig om korten. Men den uppskattning folk visar för att jag har lagt ut korten, tycker jag är kul, som nu när jag var nere på Ringen sist, så kom det fram en kille när jag satt och åt på ett ställe, och frågade om jag var Lennart Jarmyr: "Ja, sa jag". Jag vill bara tacka för alla korten, som du har lagt ut på nätet, sa han. och det är inte första gången det händer när jag är nere på Ringen, att folk frågar om jag är Lennart Jarmyr, och vill tackar för alla korten som jag har lagt ut på nätet. Men för mig kändes det naturligt att lägga ut korten, och inte ha dom liggande i ett album bara. Men jag kunde aldrig drömma om att det skulle bli en sådan respons på korten. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Måste vara väldigt kul att få så mycket positiv feedback från entusiaster.
![]() Fler borde göra sina alster tillgängliga så att fler kan njuta av dom. ps. jag har 40minuter video från VLN i helgen som jag skall lägga ut när den är redigerad. ds. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Fantastiska bilder på fantastiska bilar!
![]() Man kan undra så smått om de bilder som tas idag om 30-40 år kommer framkalla lika mycket känslor och skapa lika många leenden som dina bilder? _________________ Per Liljeqvist Alfa Romeo 147 2,0 selespeed Mini Cooper -93 Aprilia RSV R Factory -05 |
||||
Det här mailet fick jag idag, men eftersom min engelska inte är så bra, så undrar jag om någon kan översätta den röda texten, förstår inte vad han menar.
![]() Hi Lennart, I saw some of your pics and lead me to wonder the extent of your archive and what you are doing with it. I work for the American Racing Museum in Redwood City, CA and am always looking for available content for purchase. Regards, Chad Struer _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re:
Möjligt material att köpa....... är väl enklaste översättningen på det..... dvs han undrar hur många fler bilder du har och om du kan tänka dig att sälja material till honom för hans museum...... |
||||
Re:
Tack. ![]() Har ju inga mer kort, men får väl sälja dom jag har, frågan är vad dom är värda. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re:
näe, det behöver du inte alls nödvändigtvis göra..... du säljer rätten till honom att bruka dom enligt dom statuterna du själv bestämmer..... tex att han enbart får visa dom i sitt museum men inte äger rätten att vidaresälja dom tex.... är ganska vanligt sätt att sälja.... |
||||
Re:
Det är en riktigt bra fråga och förmodligen omöjlig att svara på, så det enklaste måste väl vara att fråga vad han är villig att betala med under de premisser som du önskar ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2359 besök totalt |