| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Yokohama 048 4st
|
1696 besök totalt |
|
Hej racers! Vi har köpt på oss för mycket däck och tänkte därför sälja 4st. Yokohama 048 205/55-16. soft 1650:-/st frakten betalar du, eller hämtar i Säffle. Kan ev. ta med om jag är ute och åker. Dom är helt nya, aldrig körda, köpta i april. Har kört en tävling på sådana nu och kan säga att det är ett bra grepp och hållbara däck. Vi kör 6 timmarslopp och blev rekomenderade att köra på soft när vi köpte dom. Vi kör volvo. Så för den som inte tävlar kan jag säga att dom håller säkert MER än 6 timmar HÅRD körning. Peter Johansson 070-5976958. Ring och fråga. _________________ Ralf Jansson |
|
Berätta mer
Jag inser att detta är en gammal tråd och att det kanske inte blir någe svar men jag provar ändå. Har kört på en hel del olika R däck men fastnat för RE540 som jag anser överlägset, eller ansåg kanske jag ska säga för nu görs de ju inte längre. Detta ledde till att jag fick köra årets första tävling på Kumho Ecsta som jag inte provat förut. Tyvärr är jag inte nöjd, svårt att hitta rätt temp, framförallt tycker jag det gick kallt, utom kanske på mitten. Dessutom höll de inte särskilt länge och greppet var enligt mig bara hyffsat. Kanhända hanterade jag dem inte rätt men hur som tänkte jag iaf prova A048:n nu. Frågorna är: Är du nöjd efter att ha kört några uppsättningar ? Vad är det för Volvo, serie, vikt ni kör ? Gummiblandning soft känns lite mjukt för min bil på 1080 kilo, Har du någon rekommendation ? Kan du säga något om hjulvinklar, temp etc jämfört med andra däck ? Mer, mindre, lätt svårt :-) _________________ Micha Forsgren (Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar) Alfa 164 Q4 1997 Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge Audi A6 (frugans) |
|
Yoko
Vi kan inte köra yokohama 0048 för att de är för stora... Vi kör med maxbredd på 205 och då finns det bara 55 profil till 16" har jag för mig. Bilen blev dessutom högre med så stora däck + att de tog i hjulhusen, vilket ledde till bakaxel och stötdämpar haveri... Nu kör vi på Kumho ecsta hard. Vi kör ju långlopp, 6 timmar. www.ercup.se och www.redarrowracing.se Dom håller 6 timmar med en 2,5l volvo på ca 950 kg. Och vi tycker att det är bra grepp. Men vi skulle verkligen vilja prova Yokohama med 45 profil. _________________ Ralf Jansson |
![]() |
SÄLJES
|
1696 besök totalt |