Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Fjäderbenslager 325 E30
1472 besök totalt
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Fjäderbenslager 325 E30

Håller på och byter ut allt i hela framvagen på 325an. Tänkte försöka ge pojkarna en match sen i min klubb, på kommande konkörningar

Min fråga ska jag ha orginal Fjäderbenslagringar ??

Hur är det med m3 e30 Fjäderbenslagringar ??? Hört nått om att grupp N ska vara bara.

Alla tips och råd vill jag ha

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Re: Fjäderbenslager 325 E30

Teres skrev:
Håller på och byter ut allt i hela framvagen på 325an. Tänkte försöka ge pojkarna en match sen i min klubb, på kommande konkörningar

Min fråga ska jag ha orginal Fjäderbenslagringar ??

Hur är det med m3 e30 Fjäderbenslagringar ??? Hört nått om att grupp N ska vara bara.

Alla tips och råd vill jag ha

Köp istället topplagringar tex på http://www.millway.se/?&from=rejsa.nu så kan du ju ställa camber etc, det är ju inte fel !!

Racern:
Citera
Johan Tryggvesson
Falkenberg
Här sen Feb 2005

Annars har BMW original camberjusterande topplagringar för samma pris som de vanliga.

Här finns också justerbara topplagringar (likt de Martin länkade till): http://www.scm-engineering.se/

BMWSC #338
BMW 321is -89, BMW 323i -79, BMW 750iAL -88, Zeekr 7GT -26
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Detta ser jag som en ren märkesspecifikfråga och sådana frågor vet ni ju att vi inte pratar om här på rejsa!

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Nils Classon skrev:
Detta ser jag som en ren märkesspecifikfråga och sådana frågor vet ni ju att vi inte pratar om här på rejsa!

Sorry... De tänkte jag inte på

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Johan Tryggvesson skrev:
Annars har BMW original camberjusterande topplagringar för samma pris som de vanliga.

Här finns också justerbara topplagringar (likt de Martin länkade till): http://www.scm-engineering.se/

Johan Tryggvesson du har inget artileknr på de?

Tack för alla svar =) Ni är guld värda ska ni veta

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

Nils Classon skrev:

Hur många trådar med i princip exakt likadana rubriker vill du att jag ska rada upp ??

Detta är väl en helrätt fråga i detta forum ? Jösses... thumbs down

Racern:
Citera
Johan Tryggvesson
Falkenberg
Här sen Feb 2005

Blir man skjuten nu om man kommer med lite märkesspecifik hjälp?

Teres, de heter:
31 33 1 139 484 för själva plattan (2st behövs förstås...)
31 33 1 092 886 för pinnarna (3st per sida behövs)

Du kan alltså både få positiv och negativ camberkorrigering med plattan, 30 graders förskjutning ska de ge.

För att ge lite icke märkesspecifik info så vill jag påpeka vikten av att kika runt i reservdelsprogrammen / katalogerna hos ditt favoritmärke, det finns mycket godsaker som originaldelar (ex. större kylare avsedda för tropikländer eller förstärkningar egentligen avsedda för länder med dåliga vägar osv.).

BMWSC #338
BMW 321is -89, BMW 323i -79, BMW 750iAL -88, Zeekr 7GT -26
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Re:

Bistec skrev:
Nils Classon skrev:

Hur många trådar med i princip exakt likadana rubriker vill du att jag ska rada upp ??

Jag förstår inte varför det så ofta ska gnällas när vi påpekar det här om rejsas märkesoberoende? Det kan ju inte komma som en nyhet?
Ja, frågan hade varit helrätt om det inte hade varit för att den var hmmm... märkesspecifik!
De "märkestrådar" vi släpper igenom anser vi kunna ha ett allmänintresse trots att de har en "märkesrubrik" och handlar om ett visst märke. Sedan kan vi väl missa en del trådar också...

Du får förresten gärna skicka ett pm till någon av oss moderatorer när du hittar trådar som är märkesspecifika och som du tycker inte borde ligga här.

Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Re:

Johan Tryggvesson skrev:
Blir man skjuten nu om man kommer med lite märkesspecifik hjälp?

Nej, skadan är ju redan skedd.

Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004

Fast om man scratchbygger så har man ju nytta av att veta var det finns grejor man kan använda.
Dom ställbara topplagringar jag har sett på dom här bilderna är milsvitt bättre än dom excentriska jag hittat t.ex i Demon Tweeks katalog. Och stämmer bara diametern på dämparns överdel med dom dämpare jag ska ha i min volvoframvagn så lär jag not kunna anpassa innerskärmarna på Caprin också. Det är en svår gränsdragning av vad som är för märkesspecifikt och vad som inte är det. [/i]

Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

Nils Classon skrev:
Bistec skrev:
Nils Classon skrev:

Jag förstår inte varför det så ofta ska gnällas när vi påpekar det här om rejsas märkesoberoende? Det kan ju inte komma som en nyhet?
Ja, frågan hade varit helrätt om det inte hade varit för att den var hmmm... märkesspecifik!
De "märkestrådar" vi släpper igenom anser vi kunna ha ett allmänintresse trots att de har en "märkesrubrik" och handlar om ett visst märke. Sedan kan vi väl missa en del trådar också...

Du får förresten gärna skicka ett pm till någon av oss moderatorer när du hittar trådar som är märkesspecifika och som du tycker inte borde ligga här.

Men blir det inte väldigt svårt att diskutera tex topplagringar, om man inte får säga vilken bil det handlar om, det är nämligen så att topplagringar inte ser likadana ut på alla bilar vad jag förstått !?

Dessutom blir det nog ännu svårare att tipsa om vart de kan inhandlas, om man inte vet vilken bil dom ska sitta på, av samma anledning, alltså att dom inte ser likadana ut på olika bilar.

Med tanke på expertisen som finns på denna site, och som helst inte "hänger" på andra kanske lite mindre lockande forum, så vore det ju väldigt synd, om man skulle gå miste om den kunskapen, bara för att man inte får ställa vissa frågor här, för att dom är märkesspecifika ( mer eller mindre ), men om det är så ni vill ha det så får det väl bli så....då är det nog rätt många trådar som försvinner

Racern:
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006

Du Martin... Om du bara visste så förbannad jag har varit på denna tveksamma regel.

Jag har bett om en lösning.
Jag har till och med föreslagit en lösning på problemet, för det ÄR ett problem.
Moderatorerna måste ju tjafsa med användare ett par gånger om dagen om att just inte posta märkesspecifika saker.
Vad sägs om en "flik" där vi kan prata om just märkesspecifika saker på våra rejsbilar?

Kan vi inte rösta om det?
Demokratiskt och bra på alla sätt.

thumbs up

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Skruva banåkabil
Fjäderbenslager 325 E30
1472 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande