| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Koenigsegg CCGT!!!
|
3588 besök totalt |
|
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
|
Visst, det var ett härligt ljud men vad exakt ville de uppnå med den där filmen egentligen? Känns väldigt mycket lekstuga och man blir knappast imponerad över att den går bra eller liknande. En rad klipp där bilen kommer mot en och viker undan direkt innan kameran, eller en handbromssladd osv påminner mer om några anställda lånat bilen medans cheferna varit ute på lunch.
Liiiiite väl mycket himpajimpa över filmen om jag får säga vad jag tycker. Det hade varit mycket roligare att få se några in-carklipp från när det gick riktigt fort i konbanan, kanske några klipp utifrån på samma sak och någon raka där man fick höra motorljudet osv.. Bilen är iof ganska cool men planlöst runtflängande kan man vara utan när det gäller den kalibern.
EDIT: Lät kanske lite dryg och negativ, det var inte meningen. Tyckte bara att en så pass seriös bil förtjänade en bättre filmproduktion. |
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
Re:
_________________ Pet ter Uhlin |
||||||
|
Re:
Ja, visst är det lite märkligt? om jag inte har helt fel så är väl detta Koeningseggs omtalade(?) racerbils försök? Som jag vidare förstår det så är detta första gången som 'monstret' 'rastas' ute i friska luften. Någon tog med en kamera, filmade 'spektaklet och lade sedan i lugn och ro på lite musik för att sedan dela med sig av 'verket' på internet. Se http://www.earthflix.com/stories/bmw Jag kommer inte ihåg vart ifrån jag fått den eller hur många gånger jag sett den. Jämför man dessa två videosnuttar så är den senare vad jag skulle kalla för en bättre 'produktion' och mer informativ. Svänger gör det ju också men det går trots allt ganska lugnt... Hela grejen, och det som kan trollbinda mig med den senare filmen finns i ljudet, och visuellt i det fulsnygga utseendet hos bilen. Att Brian Redman sen verkar vara en hyvens kille och att det är en bättre produktion är def. inget som är avgörande. Jag visade denna 'snutt' för min bättre hälft och hon var och är än, fortfarande och TOTAL oförstående över mitt engagemang över 'filmen'... Jag gillar inte Konigsegg. Eller nja, kanske blir fel... Jag har svårt att ta den till mig... (återkommer kring detta) Men jag förtjusas inte av Konigsegg, eller ljudet från en konigsegg som jag gör av ljudet av en vässad BMW sexa. Här talar vi alltså mer om känslor. Vad man gillar och inte och här finns inget som är rätt eller fel. Jag tror att det finns endel som ser denna filmsnutt om och om igen precis som jag gjort med den andra. Lyssnar, ryser, drömmer sig iväg och bara känner sig nöjd... Detta är också vad jag tror att Fredrik C ville förmedla till oss andra. Ta den till er eller inte. "Dålig produktion... Den förtjänar bättre.. Den borde istället få visa vad den går för..."
Kan man iof. få tycka. Men är det verkligen så...? Låt oss säga att man gillar en duktig hockeyspelare... eller golfspelare... ja, eller en gymnast... ja, vad som helst! Skulle upplevelsen bli mindre eller sämre om man träffade personen bara för att hon eller han, just då inte var i sitt 'rätta' 'element'? Nja, jag är skeptisk. Jag skrev tidigare att jag har svårt att ta Konigsegg till mig. och här har jag eg. hur många bra argument som helst som skulle vara relevanta. Men om jag bortser från dem så bottnar nog mitt motstånd i en gnutta av avundsjuka... faktiskt...
Här har vi en svensk 'grabb' som bygger sin drömbil. Vem skulle inte vilja det?
Jaja, jag kanske är helt fel ute... Men jag får känslan av att ett och annat ord här inne är väl inlindat i bomull och sen doppat olja... VH Toaster _________________ Fredrik Gustafsson |
||||||
|
Re:
Bra skrivet, Fredrik. Mkt bygger på känslor. Själv är jag helt såld på denna bilen, och är inte avundssjuk på Christian, snarare j-ligt Imponerad!! Har sett dem testa lite nere i Ängelholm, och tycker den låter underbart. Killen har ambitioner och kör bara på i sin bana! Underbart! Mer såna entrepenörer i lilla Sverige! Sen är det klart man kan ha synpunkter på filmproduktionen, men det var nog som du skrev en anställd som delade med sig. En dag SKALL jag bara ratta denna bil. Kosta vad det kosta vill. (sa jag för mkt nu igen!!) _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
Såg bilen på bilsalongen i Genéve i år. Såg riktigt fin ut!
Tycker det är imponerande entrepenörskap att lyckas som Christian gjort. Alla säger att "det är omöjligt", men han står på sig. Finns några bilder på min bildsida, kolla från denna sidan: http://gtipower.fotopic.net/p39783177.html _________________ Mikael Lundin, Passat 2.0T-FSI -06 50% Golf GTI-R 16v -94 Busbil Aktiv medlem i VW GTI Klubben. Redaktionen, VW GTI Klubben. |
||||||
|
Re:
Helt rätt! ) gör ju inte saken sämre!
Kommer säkert fler filmproduktioner man får väl se denna som en teaser
Vore ju hur kul som helst om de började tävla oxå, hoppas ekonomin räcker till bara
Blir nog inga problem för dig Fredrik att ratta denna bil med din inställning Däremot kanske ett mycket stort hål i plånboken resten av livet
|
||||||
|
Re:
Tack! Jo, jag kan tänka mig att habegäret stiger betänkligt om man får möjligheten att se bilen live!
Hmm... jag har själv kollat några gånger på filmen nu... och ljudet.. den där vresiga, vridande och 'sättande' ljudet som kommer strax efter varje uppväxling... Jag vet inte hur jag ska beskriva det men det är riktigt... VACKERT! och självklart, visst är det kul att någon som Christian driver och genomför det han gör och därmed sätter sverige på superbilskartan! Lite synd bara att boxer tolvan(?) från motori moderni 'skrotades'... VH Fredrik _________________ Fredrik Gustafsson |
||||||
|
om det är någon som är jättesugen så finns det i Calismas nya lokaler här i förorten......
Provkörningar tror jag dom tyvärr är snåla med...
|
||||||
|
Re:
Försökte goggla det utan framgång ( hamnade i turkiet!). Har de nån websida? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
Re:
http://www.callisma.se/
|
||||||
|
Re:
jaja.... kan ju inte komma ihåg alla L ....
|
||||||
![]() |
Bilder o videos
Koenigsegg CCGT!!!
|
3588 besök totalt |