Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Skärmrullare
3223 besök totalt
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231


Trådstartare
S: Skärmrullare

Sänkt karossen eller bytt till bredare däck så det skrapar i hjulhusen? Hyr min skärmrullare och valsa skärmkanterna, och detta utan att behöva lacka om bilen!

Verktyget passar de flesta bilar och bultmönster.

500:-/2 dagar.

Kan skickas för 370:- t o r.


_________________
David Lindblom
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Tjena!

Fråga.. Hur blir kanten efteråt? Behöver man fixa lacken?
Det är kanske olika från bil till bil?

Har hört mycket bra om dessa.

_________________
Håkan Persson
Citera
matthias kaiser

Här sen Nov 2003
Inlägg: 83



hej vet du om det går att rulla ut skärm kanterna på bmw e30 års modell 90???
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Nä men jag vet...

Ja det går alldeles utmärkt.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231


Trådstartare
Till topps

_________________
David Lindblom
Citera
davkar
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 39



Hur "svår" är den att använda om man inte gjort det tidigare? Är det bara själva kanten som "viks" in, eller valsas hela skärmen ut?

/David

_________________
David Karlsson
Alfa GTJ 1600 -75 med tuff motor och lite väghållning. Vissa skulle kalla den skabbig, själv föredrar jag rejsigt bruksskick med vacker patina.
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454



vart köpar man dessa?

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
TRoos
Rockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 12



Re:

eriksson360 skrev:
vart köpar man dessa?

han har gjort den själv.

_________________
Tomas Roos
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Hej David,

Jag hyr gärna din rullare någon gång under vintern. Man värmer bara plåten/lacken lite varligt och rullar på va?

Jag rör mig rätt mycket runt i 08-området så upphämtning i S-tälje är säkert inga problems!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
eastmotorsport
Östersund
Här sen Jan 2007
Inlägg: 281



Skärmkantsrullare

Har rullat skärmkanterna både fram och bak på sonens Golf III och är nöjd med resultatet.
Tar man det försiktigt och värmer plåten / lacken så klarar man sig från omlackering under förutsättning att man tar det mycket varligt med bara en liten,liten "vikning" i taget. Tar man i hårdare kan lacken spricka , samma gäller om man försöker bredda mer än att vika upp skärmkanten.

Men , ta det varligt så viker ni upp skärmkanten snyggt och slipper däck som tar i kanten.
Bild finns under www.garaget.org/eastmotorsport kolla under Golfen. (fö till salu liksom BMW 530 iM -01 på samma sida)

_________________
Urban Sundin
BMW Z3 https://www.garaget.org/?car=404188
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231


Trådstartare
"Satt på för stora hjul så det tar i bump"

_________________
David Lindblom
Citera
SÄLJES
S: Skärmrullare
3223 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande