Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-08-10 Eftersnack: Superstage Emmaboda
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
19991 besök totalt
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4286



fuling> Det kan det mycket väl vara. Det lät ju på dig som att du körde med lite mindre attack, så där kan du nog tjäna en del. Skillnaden i effekt/vikt-förhållandet mellan våra bilar är ju inte jättestort (då jag i söndags vid närmare eftertanke körde ganska original = 175hk, och din bil är lättare?), och chassiemässigt är de ju inte helt olika iaf om man ser till grundkonstruktionen?

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



fuling skrev:
Vad är en bra kontra dålig tid?????
Som varit uppe tidigare så är ju matrialet viktigt.
En parameter att titta på är då vikt/hk och likvärdig bil, typ RWD, FWD och AWD.
Men referensmatrialet jag har är lite klent på min bilmodel(saab 95/96), konstigt
Spåntat så sa jag 1.50 är ok, men var ligger undre gränsen????
Är 1.40 möligt????



Kastade in data från tabellen i excel,


_________________
Pär Hylander
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Intressant Per!

Det gäller alltså att ligga nere till höger om man skall vara !

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

Hmm jag vill köra mer mera mera, men först skall kycklingdrässen av och horn monteras i pannan
1.40 bore då vara nåbart med flita hålken.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

En efterlysning. Vem var det som glömde kvar sin hjälm? Jag fick nämligen ta med mig ett styck gammal sliten NAVA integralhjälm utan visir, då reportrarna inte kändes vid den.

Hör av dig om du vill ha den.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8340



Kul med diagrammet... :-)
Enligt det så borde min scirocco, gissningsvis 900kg och 110 hk (om jag får drömma lite) hamna nånstans mellan 1.40 och 1.43...
Får försöka komma med och få det uppmätt nån gång :-)
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Råka sladda förbi Norge på vägen hem så jag fick nog längre hemresa än Abarth-Micke
Är väl inte helt nöjd med min bästatid på 1.42.XX Bortsett från skiten bakom spakarna så spelade nog mina däck en väsentlig roll, vanliga gatdäck är ingen höjdare i SS. Dock en intressant iaktagelse, sänkte nästan 3sekunder på att reglera däcktrycket från 2.6kg till 2.2kg, bilen blev mycke mera lättkontrollerad m.m.
Men kul upplevelse iaf
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42342

Forumägare
Forumägare

Barbapappa skrev:
...1,31-repa med 3 gubbar i plus förare, det är vad jag kallar familjecruiser

Gissa vad fru, barn och marsvin tycker när vi åker ut till sommarstugan på en kul krokig väg

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4286



Magnus Thomé skrev:
Barbapappa skrev:
...1,31-repa med 3 gubbar i plus förare, det är vad jag kallar familjecruiser

Gissa vad fru, barn och marsvin tycker när vi åker ut till sommarstugan på en kul krokig väg


"Pappa, du missade apex!"...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



En annan bild över det hela, med olika däckstyper. Denna gång endast effekt eftersom så få har med vikt. Tyvärr med axlarna helt annorlunda


_________________
Pär Hylander
Citera
Ando
Habo
Här sen Mar 2003
Inlägg: 230



Ragnar skrev:
Magnus Thomé skrev:
Barbapappa skrev:
...1,31-repa med 3 gubbar i plus förare, det är vad jag kallar familjecruiser

Gissa vad fru, barn och marsvin tycker när vi åker ut till sommarstugan på en kul krokig väg


"Pappa, du missade apex!"...

Haha, roligast idag!!

_________________
Kör Bmw 323Ci -00
Andreas Magnusson
Attitudemotorclub
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Pär Hylander skrev:
En annan bild över det hela, med olika däckstyper. Denna gång endast effekt eftersom så få har med vikt. Tyvärr med axlarna helt annorlunda


om man ligger under den rosa linjen så har man kört bra eller? Jag bara undrar eftersom jag hamnade under.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Lotus Samuel skrev:
Pär Hylander skrev:
En annan bild över det hela, med olika däckstyper. Denna gång endast effekt eftersom så få har med vikt. Tyvärr med axlarna helt annorlunda


om man ligger under den rosa linjen så har man kört bra eller? Jag bara undrar eftersom jag hamnade under.


Till vänster om.

Blev lite snurrigt med axlarna....

_________________
Pär Hylander
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9880

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

efter att ha tittat i tabellen blev man gladare av tiderna man kört

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
CoSSIEBoRG
Strängnäs
Här sen Jun 2003
Inlägg: 13



De e just typiskt att man inte fick/kunde va me Men man kanske har chans en annan gång....

_________________
MVH//Erik Borg
De ska va kurvigt i dubbel bemärkelse....
http://194.52.202.64/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=1962
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Diagrammen är väldigt intressanta!!! thumbs up
Jag har gjort ett likande diagram med vikt/effekt på ena axeln och varvtider på den andra axeln med varvtider runt Nürburgring.
om man sedan drar en linje som ett slags medelvärde,
ungefär som Per har gjort i det nedre diagrammet så kan man utläsa vilka tider som är bra och vilka som är

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530



Hejhopp ..

Sentomsider instämmer även jag i av positiva REJSAputtar och framför ett ligt tack för en suverän dag .
Får väl vara hyfsat nöjd med körningen , hade skitsvårt att få till den långsamma slalombiten medans den snabba gick riktigt bra.
Vändningen är ju inte så smidig heller , skall helt klart träna på handbromsvändningar (vilket jag inte använde) .
Att jag släppte ut Eskil i spenaten i första försöket berodde på att jag efter första uppstället såg en inre bild flimra förbi av en retursladd ut i det gröna med tvär och rullning som resultat så Eskil å jag plockade lite tack till Magnus istället .

Tjillevipp från Eskil å mig (som startar resa till Ungerns GP på måndagmorgon)

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4755





Här ska superstage tiden putsas!!!!!

Jag har blivit inbjuden till Emmaboda igen för att köra ihop med ett gäng kundbilar från AceCompetition för ett reportage i Bilsport. Man behöver inte speciellt lång betänketid för att bestämma sig....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



ThomasT skrev:


Här ska superstage tiden putsas!!!!!

Jag har blivit inbjuden till Emmaboda igen för att köra ihop med ett gäng kundbilar från AceCompetition för ett reportage i Bilsport. Man behöver inte speciellt lång betänketid för att bestämma sig....


Se till o lägg ur handbromsen den här gången då
För du kan väl inte låta Niße vara snabbare än dig?


Jag borde egentligen vara vääääldigt tyst, har ju inte ens kört superstage

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4755



Micke Eriksson skrev:

Se till o lägg ur handbromsen den här gången då
För du kan väl inte låta Niße vara snabbare än dig?


Siktet är definitivt inställt på den vinröda Golf II:an, samt en 1.35.xx tid.




Någon som har 17" R-däck liggandes och vill sälja dem billigt?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Passa er, snorvalpar! Jag kanske utnyttjar moderatorstatusen...



_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eftersnack
2003-08-10 Eftersnack: Superstage Emmaboda
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
19991 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande