| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fråga om H&R Krängningshämmare och Fjädersats från forza
|
1245 besök totalt |
|
Tjena! Hade tänkt att uppgradera min golf vr6 med lite väghållning fick med en så kallad sänkningsats som tydligen sänkte för mkt. Men jag tänkte använda stötdämparna (G&M Sports) jag fick med och sätta på och så tänkte jag att jag köper ett par nya vettiga fjädrar. den H&R satsen jag har kollat på sänker 30 mm vilket känns lagom är ju ändå ute efter väghållningen frågan är ju iallafall hur pris värd är denna sats? har inte fått något pris ännu men det finns ju säkert någon som har köpt något liknande till sin bil. Andra frågan har jag om krängingshämmare hur stor skillnad kommer den gör på min bil? Kanske en anning konstigt skrivet men det jag vill vet är om dom här åtgärderna kommer ge ökad prestanda på bana och vägen? eller om jag ska lägga pengarna på något annat? Är tacksam för alla svar! Återkommer med pris sen. Mvh Johan _________________ Johan Henriksson |
||||||
|
Re:
Absolut tänkte ha både en fram och bak eller är det bättre med bara en bak som du säger balansen? _________________ Johan Henriksson |
||||||
|
Re:
Tanken är att få bort understyrningen som Golfen har. Byter du då till en kraftigare fram och komplettarar med en bak så blir det ingen större skillnad på balansen. Utan behåll org fram och montera en bak(för det sitter väl ingen där orginal?). _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Re:
okey låter vettigt nu när du säger det så ^^ sitter inga på orginal bak eller fram iaf inte på själva dämpar huset eller vad man kan kalla det du förstår säkert. Mvh Johan _________________ Johan Henriksson |
||||||
|
Re:
Hmm... på dämparhuset...? Menar du en sådan här: som sitter under bilen, (hämmare)
eller en sådan här: som sitter i motorrummet? (fjäderbenstag)
Bara så jag inte missförstår dig. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
oj nu är det jag som är knäpp har tänkt fjäderbenstag hela tiden när det var krängingshämmare jag hade kollat på. Aja har inte varit under bilen och kollat så mkt så jag kan inte säga om det sitter kränginghämmare fram eller bak. mellans vi ändå är inne på diskusionen hur ska jag göra om jag skulle köpa fjäderbenstag en bak en fram? hur mkt hjälper fjäderbenstag? kontra hämmare vilka är bäst väghållning för pengarna så att säga? men med hämmare är det viktiga att förstärka bak pga golfens tendens att understyra?
_________________ Johan Henriksson |
||||||
|
Re:
Det som kommer göra störst skillnad är att montera en krängningshämmare bak(då minskar understyrningen och bilen blir roligare). OM det redan sitter en där, så kan man byta till en grövre och uppnå samma effekt. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
jo det låter ju skit bra ^^ får ta och kolla under bilen sen när det blir dags och se hur det ser ut han inte kolla så mkt när jag gjorde oljebyte hade lite fullt upp. men vad gör fjäderben stagen för skillnad på hur bilen uppför sig?
||||||
|
okey nu har jag läst tillrekligt om fjäderbenstag för att fatta att det är ingenting för mej. Men en bakre krängingshämmare kan jag alltså ha nytta av den jag kollar på är ju en H&R ikke justerbar med en diameter på 25mm tillverkade av höghållfast stål med hårdare bussningar i polyuretan till infästningarna. som det står på sidan kan inte tänka mej att det är kraftigare grejer redan på. Finns det några andra väghållningsprylar man kan dregla efter förutom krängningshämmare o fjädrar ? och stötdämpare så klart hur stor skillnad är det på dom här G&M sports dämparna och ett par H&R alt bilstein (hur som helst en stötdämpare av högre kvalitet) ?
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1245 besök totalt |