| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Missljud i drivlina
|
1 besök senaste veckan (472 totalt) |
|
Missljud i drivlina
Ett missljud har börjat leva rövare i min bil. Det som hörs är ett ljud som är hastighetsberoende. Hörs mest vid gaspådrag och motorbroms. obefintligt när man kopplar ur. I ljudklippet kör jag mellan 40 och 60km/h. Det är då det hörs mest. Vid högre hastigheter mellan 90 och 120 km/h är det ett högfrekvent vinande. Över de hastigheterna tar avgasljudet överhanden. Det jag sett över än så länge: Bägge främre hjullager är ok. Fördelningslådan till 4WD:n har jag plockat isär och sett över. Också helt ok. Min enda misstanke så långt är höger drivaxels inre drivknut. Damasken har varit utan det lilla "buntbandet" en längre tid så en del fett har krypit ur. I samband med att fördelningslådan var nerplockad undersökte jag drivknuten i fråga men tog aldrig lös damasken då jag ej hade något att sätta fast den med igen men jag försökte känna om det var nåt glapp i den. Kunde inte känna nåt speciellt. Tycker någon att det här ljudet känns igen? Det är så besvärligt med nånting som bara hörs vid färd.
_________________ Benjamin Johansson Pyysch T16 |
![]() |
Skruva banåkabil
Missljud i drivlina
|
1 besök senaste veckan (472 totalt) |