Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 5853 besök totalt |
skulle verkligen villja vara med, hoppas det finns en plats över när jag vet om jag kan komma. Har tenta på måndag, och omtentan är på måndagen efter konbanan (får se till att ta tentan mao)...Hoppashoppashoppas...
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Nu är det inte många dagar kvar! Fler och fler anmälningar börjar ramla in men än så länge finns det platser kvar. Ni som är anmälda, kan ni inte ta med era respektive och låta dem testa? Anmäl dem oxå och bjud dem på en riktig upplevelse!
![]() _________________ Sandra Hall ![]() Mitsubishi Lancer EVOlution I GSR BMW 525 TIC |
||
Re:
En rullande start kan fungera om man rullar igenom en mycket snäv sväng och påbörjar tidtagningen direkt efter svängen. Då kan man inte hålla för hög fart igenom den snäva svängen. Samma sak är eg att föredra även vid slutet av en konbana. Dvs att "målfållan" kommer efter en ganska långsam sväng, för att minimera att det blir så stora bromsplattor på däcken på bilar utan ABS. Rullande start är ju eg att föredra för att minimera däcksslitage, kopplings- och transmisionspåfrestningar. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Re:
Tack Peeter! Detta har jag försökt förklara på annat forum, men alla verkar tycka att det blir så orättvist med rullande start. Jag kan inte se varför det ska bli mer orättvist, alla kan ju välja hur hög fart man vill hålla genom första porten och har man en relativt snäv första port så kan t.om tidtagningen börja innan den första porten då alla tvingas hålla ner farten för att kunna klara första svängen. ![]() |
||
Jag skulle också uppskatta någon form av sakta rullande start för att skona bilen.
Vad gäller stoppfålla är jag lite kluven. På något sätt tycker jag det är ett "skicklighetsmoment" som ingår i konbanekonceptet att kunna stanna cleant i fållan utan att låsa hjulen. Samtidigt förstår jag synpunkten på bromsplattor etc... |
||
Vi har kört rullande start vid några tillfällen och tyvärr ledde det till att vissa försökte hålla för hög fart in i banan. De missade visserligen porten, men det kändes en smula okontrollerat. Rikard som brukar vara tävlingsledare får fundera över det.
![]() Stoppkonen kommer vi inte ifrån av säkerhetsskäl. Bilarna ska stanna helt innan de är "klara" med körningen så adrenalinet kan rinna undan. Fast man kan ju försöka begränsa hastigheten in i den sektionen en smula. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Re:
Vill bara förtydliga mig angående det jag skrev tidigare och jag vill inte på något sätt kritisera det koncept ni körde förra året! ![]() ![]() Ville bara komentera några detaljer kring det här med rullande start och stoppkonen. T ex att jag tror att det går att ha en rättvis rullande start om man som sagt kombinerar detta med en snäv och trång första sväng/port. Stoppkon är också bra, men jag tycker att man bör ha ett relativt långsamt parti precis innan stoppkonen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jahapp, då har man vaxat teakdäcken och halat hem på skotknapen.
Ska bli kul med slalompremiär. ![]() Får väl hoppas att vädergudarna sköter sig bara. Friskar upp med några bilder som Nicke tagit vid tidigare Lazzat RS event. Jäklar vad kul det är att åka konbana... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vi ses! ![]() |
||
Verkar bli bra väder imorgon, ser riktigt bra ut!
Vart på Lunda idag och tjuvtränat lite med Opel och Gti-klubben....... Väl mött imorgon! ![]() /Johan _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 5853 besök totalt |