Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälp grundinställning koni
671 besök totalt
bmwsson

Här sen Jan 2003

Trådstartare

Jag har fått på mina koni fram också och tänkte begära hjälp med grundinställningen. Anledningen till att jag satt på koni var att bilen rest sig bak när jag lättat den. Koni har ju inte gas bak och därför kom den ner igen. Jag tänkte laborera lite med inställningen fram eftersom det är så lätt med ratt. Bak är det värre iochmed att man måste lossa den nertill innan man kan ändra inställningen. Alltså jag vill ha en bra grund bak som jag inte behöver ändra. Den går att vrida nästan två fulla varv och den är nu på ett varv från min läget. Det kändes bra på superstage men har ni några erfarenheter?

Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Min erfarenhet är att du kör tillräckligt fort redan.

Jan Nagy
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Jan Nagy skrev:
Min erfarenhet är att du kör tillräckligt fort redan.

Här sen Jan 2003

Trådstartare

Tack för den men det kan aldrig gå för fort, nästan. Måste slipa tiden på Sviestad på söndag.

Horda
Här sen Nov 2002

Re: Hjälp grundinställning koni

Esa skrev:
Tack för den men det kan aldrig gå för fort, nästan. Måste slipa tiden på Sviestad på söndag.

Ställ dom i mitten bak ungefär och på max fram. Blir den tråkigt understyrd så dra åt dom lite till bak. Men man ska nog inte ha dom hårdare bak än nödvändigt. Jag hade det så på min 325E30, men då va den lite understyrd i turn-in och överstyrd i utgångarna. Men det är väl dom flesta bmw förutom M3E30 då

671 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande