| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
D2 coilover-kit. Något att ha? Bra skit...?
|
18197 besök totalt |
|
jag har haft mycket kontakt med två företag dom senaste månaderna mest med JC-performance tills street-perfomance gbg tog över och blen generalagenter för ca 1 månad sen... å dom har fått till grejerna bra från gen II (05-06) sitter typ samma grejer som i HKS coilover kiten (samma tillvärkare på innehålet) och S-P sålde ca 200 kit (4 dämare/fjädrar) under förra året 1 dämpare har dom fått tillbaka D2 är snabbare att ha å göra med än dom flesta och dom försöker få lite bättre ryckte och så ska dom bli FIA-godkända snart åxå.... patrik på street-p gbg vet ganska mycket om grejerna jag har pratat ganska mycket med honom på sistone å e det inget han vet så mailar han japan och har oftast svar dan efter försök få det från tex spax tien inte änns K-W kan höra av sig så fort ..... D2 ska även börja med något som heter på plats garanti(?) om du får fel på grejerna så ring till S-P så skickar dom en ny dämare på en gång sen skickar du din på service.. å så vitt jag vet så ska S-P sköta servicen hedanefter slipper skicka grejerna till tyskland,japan,säffle,morongåva eller var dom nu ska ta vägen... jag har beställt ialla fall ett kit... å för en tusing extra så ställer dom in dämparen efter hur du vill ha den eller efter dina vikter på bilen inte illa sen finns det en uppsjö av fjädrar från 3,2kg-24,8kg mm och rallyfjädrar 2,6kg-7,5kg mm... dom värkar ha fått ordning på grejerna enligt mig iallafall men det märks väll om jag skriver här om några veckor att det bara e p**s prylar...
_________________ Emil Öberg leksaks lös
|
||
|
Re:
Nå? Jag är intresserad. Har du hunnit testa grejorna ännu? _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||
|
jag har ca 40 mil på gotlandring å lite på sviesta å lite konbana avklarat å jag kan bara säga att jag e skit nöjd även fast det e 36
olika lägen på dämparen så man kan ju justera bort sig till säffle å tillbax inga läckages eller nått konstigt fjäderhård heten man bestälde är ju under all kretik bara tror inte det vart nån 90 nm/mm som jag beställde har nämligen stoppat på 120 nm/mm å det e sån sjuk skilnad så tror inte dom man fick med var på mer än 70 som ingick i packetet..... visst det e inga öhlinare eller KW3 cs extra allt dubbel ost och räksallad vid sidan om .... men jag tycker dom fungerar kanon... böt fjädrar i sommras å kan ju bara säga att det e fint aluminium å fint stål som använts inge rost eller oxid på aluminiumet... kan rekumundera D2 stark mycket dämpare för pengarna
_________________ Emil Öberg leksaks lös
|
||
|
Re:
En sak som var lite knasig var väl fjäderdimensionen? Var väl nånting mittemellan de vanliga storlekarna så vi gjorde ju om sätena har jag för mig? _________________ Jonas Edling |
||
|
Jag & brosan har kört D2 med tillägget Trackracing sen förra året. Trackracing hos D2 betyder hårdare fjädrar & dämpare.
Vi har kört ca 6 banträffar vid det hör laget själv har jag kört ca 500-600 mil med mina totalt funkar fint fortfarande. Ang fjäderhårdheter så fick brosan som kör E36 hårdheter som funkade fint direkt ur kartongen det var 135N/mm fram & 178N/mm bak. Till E30 vae det sämre efter myckt trixande fick jag ihop en bra setup med följande coloverrör & framfjädrar ej D2, dämpare & topplager fram & bak D2 samt fjädrar bak D2 Fick även fram hjälpfjädrar & distansringar från D2. Kör idag med 100N/mm fram & 120Nmm bak med hjälpfjädrar både fram & bak detta funkar fint. Vi är väl en 4-5 st på BMWSC träffarna som åker D2. Det är helt klart prisvärt då man får fjädrar,dämpare & topplager för ett bra pris. Hitills har hållbarheten varit utan anmärkning. Som nämnt tidigare är det knappast öhlins men det är inte heller den prislappen. För lite banträffar duger det alldeles utmärkt med de erfarenheter jag har hittils _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Jag kör på Ksport Trackracing till min BMW E36 , är precis samma prylar som D2 trackracing, tycker mina fjädrar funkar fint från kartong också, 158n/mm fram och 178 bak tror jag det var, mjukaste läget funkar fint på vanlig väg, studsar lite när det är ojämnt med lite får man leva med, hårdaste läget var lite hårt för Gelleråsen på vissa ställen, hoppade bra i bakvagnen, menn u är inte bussningar osv fräscht på min så kanj u inte helt uttala mig, men för prislappen på 11k elelr vad det var är det helt klart värt det, och kvalitetsintrycket när man höll benen i händerna var bra, som svetsare synar man ju sådant direkt, väldigt välsvetsat osv, till skillnad från H&R kit jag synade nere i Tyskland, såg ut som nån praktikant plockat ihop det
Men om jag säger såhär, hade jag haft större budget hade jag antagligen valt nått annat chassi typ KW eller Bilstein, men med begränsad budget är det bra, hade dock inte velat ha standard kittet. _________________ Viktor Starkman |
||
|
Har inga negativa saker att säga om d2 än så länge,
har haft mitt kit sedan ett år och kört 6st banträffar med dom. Tycker uppsättningen från fabrik funkade bra, bara att montera på en timma eller två och sedan köra. Har gått både bra och snabbt hittills
Mycket för P. för oss nöjesåkare. |
||
|
Trevligt o läsa att bmw-åkarna i denna tråd verkar över lag väldigt nöjda med KSPORT / D2's produkter!
Som sagts tidigare så finns det absolut dyrare/bättre produkter, men jämföra man investerade kronor kontra vad man får för pengarna så ligger KSPORT / D2 mycket bra till. Mvh Andreas www.raidopower.com/ksport/ _________________ Andreas Hedström |
||
![]() |
Skruva banåkabil
D2 coilover-kit. Något att ha? Bra skit...?
|
18197 besök totalt |