| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: 318is -90 Rostfri
|
5129 besök totalt |
|
Ska nu sälja bmw'n till förmån mot en mindre och tråkigare bil. 318is -90 röd. INGEN rost någonstans. BIlen har gått 22xxx mil. Gula Koni runtom, Mtech2 fjädrar om jag inte missminner mig. 15" org. BBS krysseker fälgar med sommardäck, bak i mindre bra skick. Öppet luftfilter på hemmagjord adapter. Sportavgassystem (kommer ej ihåg tillverkare, s någonting ).
Nya lyktor fram. Klarglasblinkers fram. Mtech2 vinge. Inredning i fint skick. Sportknopp
Sportrattnav och sportratt i fint skick. Bilstereo utrustning finns för de som är intresserade för extra pengar. Dåliga saker på bilen är: oskattad samt obesiktigad pga. tidsbrist, ska utan problem gå igenom besiktning ev. så hinner jag göra detta. Varvmätarn har lagt av, dock verkar det inte vara så ovanligt förekommande enligt autopower.se forumet. Dåligt lackade framskärmar av föregående ägare. Jag byter gärna bilen mot en mindre bil + pengar. Ex. Opel Corsa VW Golf (helst mk1) Starlet 205gti Volvo 242 m.m. bytesvärde på din bil ska ligga runt 5-6 tusen kronor. Pris vid kontant köp: 16500:- finns i Halmstad.
_________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
||
|
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
ska försöka knäppa några bilder med kameran innan helgen så ni har en hum om bilen.
kan även tänka mig sälja bilen i mer orginalskick gällandes ratt, blinkers, vinge och ev. fälgar m däck för att få ner priset för de som vill bygga mer rejsbil och är då inte i behov av de extra grejor jag har. _________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
||
|
Hmmm, jag bor i Halmstad och har INGET intresse av blingbling. Kanske skulle kunna kika på den.
|
||
|
VA?
Roger, detta är en E30.. Du gillade väl inte dessa bilar??
Eller blev du övertalad efter att du åkte med mig?
Lyd mitt råd...KÖP! 318is är förbannat trevlig! Jag fixar chip mm till dig sen. /H och så kan jag byta vinge med dig.. _________________ Håkan Persson |
||
|
Re:
Tja, titta kan man ju göra. Måste ta reda på vad det är som är så speciellt med dessa bilar. Det kan ju inte vara utseendet iallafall...
|
||
|
maskinellt är bilen helt orginal förutom ett öppet luftfilter med av tidigare ägare ett hemmasnickrat adapterrör till detta.
avgassystemet är ett catback av välkänt bmw trim vars namn jag ej kommer ihåg, rostfritt och ljusår från att jämföras med "simons". jag bor i oskarström, tamåsen. skicka mig ett sms så ringer jag upp när jag slutar jobbet (jobbar lite olika tider). _________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
||
|
Re:
Eh, nummer? Eller är jag helt blind? |
||
|
Re: S: 318is -90 Rostfri
|
||
|
Re:
Bilder vore kanon.... |
||
|
Re:
Jag ringde dig! Inget svar, talade in på svararen!
|
||
|
Jag är alltså intresserad av bilen för gatbruk, inkl dämpare, hjul mm som sitter på bilen.
Bara skicka ett sms eller slå mig en signal när du hinner, jag väntar. Kan komma och titta på den vilken vardag som helst efter 18, eller t.ex. nu på söndag (kan inte lördag). _________________ Daniel Peterson |
||
|
Bilen var näääästan rostfri. Duglig som bandbyggarbil (det var påmålat färg lite här och var, men syns inte på håll, ... så väl...
Dock, bilen är inte i det skick annonsen ger sken av, finns lite jobb kvar att göra med motor/katt/insug innan bilen matchar annonsen... Mer info får Skywalker själv berätta om isf, inte jag som säljer bilen. _________________ Daniel Peterson |
||
|
mjo, efter en ordentligare koll på motorn så har jag hittat att det tar ordentligt med tjyvluft i alla slangar :/
håller på att byta ut alla till sprickfria. efter detta så ska det inte vara några problem. när gad var å kikade på bilen hittade vi rost det var under passagerar dörren det börjat komma lite i underkant. som tur är så är det i så svag grad då det endast fåt lacken att börja bubbla (insidan av dörren).
_________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
||
![]() |
SÄLJES
|
5129 besök totalt |