| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rör 40x2,5 typ sp52?
|
1961 besök totalt |
|
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt. Inlägg: 794 Trådstartare
Rör 40x2,5 typ sp52?
Var inne på en stålfirma i stan idag och kollade lite efter lämpliga rör till framvagn och utbyggnaden av buren. Efter en stunds letande så hittade dom ett rör som hette sb52 om jag minns rätt, detta skulle vara godkänt av SBF. 40x2,5 ville dom ha 100kr/m för och jag undrar om detta är ett bra pris för röret. Sen så undrar jag lite hur lättbockat den typen av rör är. Någon här som har hört talas om SB52 tidigare? _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||
|
Rören var nog av stålkvalite ST52 vilket är helt ok. 45x2.5 är godkänt av SBF. Kolla om rören är kalldragna sömmlösa precisionsrör eller om dom är varmvalsade sömlösa konstruktionsrör. Kvantiteten är avgörande för priset. Jag beställde nyligen 120m varmvalsade sömlösa konstruktionsrör i dim 48,3x2,9 och dom kostade 56kr/m + moms. Jag tror att 45x2,5 precisionsrör ligger på ca 80kr/m + moms om du köper 100m.
Du måste ha en dragande rörbockare typ, PRo ToOLS 105 som förklaras i rörbockartråden. Julas duger inte. _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||
|
(Känner du väl redan till men iallafall); TR 5.8.3.3 är SBFs mtrl-spec
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Reg Guss Motor i Gustafsberg, bur-rör: 45x2,5 : 150 kr/m 40x2 : 100 kr/m 400kr/h +moms på ovanstående 2006-11-10 _________________ Johan Lekås |
||
|
Carl Arwidsson
Re:
Tackar, har tittat lite där tidigare men det skadar ju aldrig med lite uppdateringar
Priset verkar ju helt okej då för dom priserna jag fått var inkl moms. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||
|
Carl Arwidsson
Idag beställde jag ( bättre sent än aldrig) 24meter 2391 BK, efter rekomendation av min SFRo-besiktningsman. dimentionen blev 42,3*2,5mm, sömlöst.
_________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Rör 40x2,5 typ sp52?
|
1961 besök totalt |