| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
VW GOLF GTI W12-650
|
2154 besök totalt |
|
VW GOLF GTI W12-650
Volkswagen visar GTI W12-650 på Wörterseeträffen. Konceptbilen har en 6-liters W12 på 650 hk och 750 Nm monterad bakom förare och passagerare. Kraften överförs via en sexväxlad automatlåda direkt till bakhjulen. På framaxeln sitter det 19-tummare med 235or och i hjulhusen bak huserar 295or. Sprinten till 100 km/h går på 3,7 sek och hastigheten ökar hela vägen upp till 325 km/h. Kylning till Bentleymotorn skapas genom en kanal vid C-stolpen. Istället för en takspoiler är hela bakpartiet format som en diffusor.
|
||||
|
Apropå fälgarna, det är väl samma fälgar som man kan välja till orginal till en vanlig GTI?
Ser väldigt spejsiga ut men jag tycker de e rätt okej
650hk i en bakhjulsdriven Golf, ja tack
|
||||
|
Re:
Detroit 18" finns till GTI:n de ser exakt likadana ut, dock har jag sett GTI-bilar med sån fälg i 19" men det går inte att få från fabrik men går säkert att köpa som tillbehör
|
||||
|
Re:
finns ingen audi som ser lätt ut
fö tycker jag ni ska komma in i 2000-talet o svälja att fälgarna faktiskt är snygga. Y-ekerfälgar o dyl. hör till det förflutna. se så, skämmes tamefaen!
_________________ /Mattias Andolfsson |
||||
|
Re:
Haha iofs håller jag med LITE. Men kul annars att det skulle komma från en Alfa kille. För i så fall måste ju Alfa ha vart hypermoderna med sina storhålade fälgar förr _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
![]() |
Bilder o videos
VW GOLF GTI W12-650
|
2154 besök totalt |