| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mappa DTA-sprut
|
2708 besök totalt |
|
Mappa DTA-sprut
En rallykollega har bekymmer med sitt DTA-sprut (s60) då bilen inte går som den ska. Den som har mappat innan verkar inte få till det riktigt, vem är duktig på DTA-spruten? Helst så nära södern som möjligt
_________________ Daniel Steiner |
||
|
Re:
Någon speciellt problem? |
||
|
Kolla så att han inte matar DTA-boxen över snabbsäkringar. Det kan ge upphov till ganska svårdiagnostiserade "misständningar". De dyker gärna upp efter tags körning.
Vanliga smältsäkringar är det som gäller för matningen(arna). Annars är det vanliga, kolla i loggen efter tecken på dålig trigg från vevaxel- och kamgivare. Tror det är 'crank error' och 'reset count'. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Re:
Ska kolla säkringarna. Nästan helt säker på det är snabbsäkringar faktiskt. Tack! Det är sånna småsaker som man kan klia sig blodig över. _________________ Daniel Steiner |
||
|
|
||
|
Jag har nu lyckats få strul med tändningen med mitt DTA sprut.
Vid kraftig acceleration lägger bilen av vid 4000rpm för att sedan komma igång igen. Det blir inte helt harmonisk körning då... Någon som har tips på vad det kan vara som knasar? _________________ Jonas Edling |
||
|
Re:
Av anledningar som inte hör hit kör jag helst inte dit tyvärr. Det bör vara nån i söder också för att funka över säsongen. Jonas / Låter som samma problem. _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Mappa DTA-sprut
|
2708 besök totalt |