Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Låna ut bilen till Kimi?
<<   1, 2
3384 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:
Jag gillar att köra bil inte jönsa bil helt enkelt.

Smart. (Jag skulle nog resonerat likadant)

En annan fråga: Sitter pass.stolen i helgen 11-15 sept. på Ringen?

Mvh / Micke

Täby
Här sen Feb 2003

Nu är det väl inte direkt som att Baren-Sture eller någon annan allmän kändis skulle köra den utan en av världens absolut bästa racingförare, så jag skulle tveklöst ha sagt ja, om jag fått åka med en tur förstås. Det vore ju jäkligt skoj om man var snabbare. Men om inte annat så kanske man hade lärt sig nåt.

#24, #64, #88
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Formelförare på ny bana i ovan bil....

Tror nog jag varit snabbare.

Täby
Här sen Feb 2003

höfläkt skrev:

Det trodde de som körde Porsche Super Cup -93 också, innan Häkkinen körde på skoj utan någon som helst 911-erfarenhet och tog pole samt vann de två lopp (Monaco+Ungern) han ställde upp i... Formel 1-förare är ofta jäkligt bra på att köra bil. Förutom talang så har de en vansinnig mängd banträning. Men visst, en ovan bil, så man vet aldrig. Ny bana har nog mindre betydelse.

Man kan ju se på ROC på kanarieholmarna där en del toppförare som t.ex. Jeff Gordon i vintras direkt bara är några tiondelar efter Grönholm i en rallybil. Ett annat exempel är när Montoya testade Gordons bil runt GP-slingan i Indianapolis och han var inom en sekund bakom Jeff Gordon, som troligen är den absolut snabbaste NASCAR-föraren på vanliga banor. Göransson i STCC är en annan formelbilsförare som direkt var snabb i en "vanlig" bil.

om inte annat kunde du ju ha briljerat med att du var snabbare än Kimi - kanske ännu bättre.

#24, #64, #88
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:
Kanske skulle berätta hur det gick...

Nu kom inte Kimi till premiären av Gotl Ring, men jag hade ändå beslutat mig för att säga nej.

Anledningen var bla att semester i skåne med Porsche challange /PCSR var samma datum. Samt att jag inte växer ett dugg bara för att en kändis kört min bil. Tror inte det hade givit mig ett dugg. Jag gillar att köra bil inte jönsa bil helt enkelt.

Så Teemu Selänne (stavning?) hade inte fått provköra den då?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

höfläkt skrev:

Det kallas att "trampa i klaveret"..

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Sen går det ju inte alltid så bra när rallyförare ska köra formelbil. Kommer ihåg Mäkkinens test av (var det McLaren eller Williams) för några år sedan. tror det var på Hungaroring. Han spann av så det visslade om det....

Jag tror att känslan för en erfaren och framgångsrik F1 förare som hoppar in i en Porsche supercup bil är att allting är lugnt och långsamt jämfört med F1:an. Dom har all tid i världen på sig att känna efter i alla moment i körningen.

Kul erbjudande Stefan, men jag kan förstå att du valde att köra själv på knutstorp och umgås med familjen framför att låta Kimi köra på GR.

om jag skulle tackat ja så skulle jag 1: Sett till att bilen var dubbelförsäkrad för tillfället.
2: Fått livstid fri körning på GR.
3: ordnat VIP-pass av Kimi till ett antal F1 lopp i europa.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
Låna ut bilen till Kimi?
<<   1, 2
3384 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande