Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4442 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Jakten går vidare!
Jag kör en M5 så man blivit lite bortskämd med effekt. Tyvärr är den lite tung och för dyr för att köras på bana Räcker effekten till i 968n. och / eller är det någon som har trimmat sin 968? _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
Jeg tror de hadde NOS på denne 968-motoren, men at de nå bygger turbo på den ![]() ![]() http://www.diateam.no/porsche/ mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
968 är för slö på Ringen så valet borde stå mellan en M3 eller en trimmad 944 Turbo alt. en Turbo Cup. Den senare är väl iofs minst lika dyr som en M3?
Frågan är om man vill ha en lite modernare bil med sugmotor och ABS eller Turbo och ingen ABS. Eller om man skall låta ekonomin styra för en färdigpreppad 944 Turbo är säkerligen billigare än en M3, iaf i inköp. Alla bilarna är i vilket fall som helst roliga! ![]() |
Jag hade en 89 944 turbo (250 hk orginal), den hade ABS! (iofs sån där gammaldags slö ABS) En 944 i stdutför är dock inte så lätta dom heller, tjänstevikt 1350 kg (eller var det 1450?!) _________________ Pär Hylander |
1350 på min Turbo S. /orjan _________________ Orjan Sandland |
Inte mobba 968 nue
![]() Joo men dom är lite slöa..240hk "bara"..iaf jämfört med en Trimmad 944 Turbo som lätt närmar sig 300... Inga problem att trimma 968:an...felet är bara att det kostar multi $$$$$ 5750$ + moms o frakt/tull för ca 100 hk till på bakhjulen (kompressorkit) Funderar på att sälja en av raggarbilarna o handla upp mej lite...får väl se ![]() A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
jag har kört de bilarna du väljer på och stod själv i samma val. Jag valde 944 turbon inte pga av pengarna utan eftersom att den var snabbast allround av dem
![]() Min blev väldigt trevlig med lite lättare mods, nya bilstein dämpare och aggresivare hjulvinklar (11kkr) samt ett trimkit som ger närmare 320hk i motorn (11kkr det också), med dessa mods blir bilen väldigt trevlig. Sen köpt jag PFC97 belägg och då blev jag väldigt nöjd med banbetendet. Lite lättning skulle göra den ännu trevligare. 944 turbo är bland det bästa som går att köpa för vettiga pengar. (tips: det finns en tråd under sparade trådare som heter m3 e30 vs. 944 turbo som jag skapat). _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
Jaa 240 hk är ju så förbannat slött. Minst 1500hk skall det vara...på tomgång..
Värt att tänka på är att en sugmotorbil kan vara lättare att hantera på gränsen än en vässad turbobil... ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
"Most bang for the bucks", det måste bli att köpa en 944 T årsmodell 88- och uppdatera chassit. Det handlar om ca 130 000:- och en fin 968CS kostar ju mellan 160-185 000:- idag.
Jag är också märkespåverkad ![]() Ha det bra ![]() Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
En jagga XJS V12, Köp en i england för 1000 pund.
http://www.adamashmore.co.uk/racing/ Den har V12 på 300 hp som med bonnmedel går att få upp i 350+. finns stora möjligheter att göra mkt lättare = kul. Bara ac paketet väger 50kg. Bilen vann ETCC 1984 med Tom Walkinshaw. Roligt alternativ om inte bara för motorn.. klicka på länken och lyssna http://www.adamashmore.co.uk/race2003/malloryfeb/mallory2.AVI ![]() _________________ Joakim Adolfson |
min far hade en xjs för något år sedan. En v12 dock med lite mindre effekt 260 någonting tror jag det var. Men väghållningen i dem orginal var ganska blek kontra den m5 e34 han köpte därefter. Jaggan är ju dessutom ganska framtung kan jag tänka mig. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
Lite OT men vad står det på skylten upp till vänster i bild på filmen... ![]() ![]() |
Missade det
![]() _________________ Joakim Adolfson |
Vi har varit och tittat på två bilar nu.
En 944T och en 924T med 968 motor samt mycket annat smått & gott. Vi har inte bestämt något än. Man behöver ju inte ha bråttom, vintern kommer med stormsteg ![]() ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4442 besök totalt |