Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 1 besök senaste veckan (44793 totalt) |
Re:
Hur menar du?.... att jag nog har rätt angående tråden? _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
ok..nu är oljetrycksproblemet löst.Tack vare STAFFAN här på forumet ,så har jag fortfarande en hel motor!!!(all heder till han!!)
Jag var ju helt inne på att det var givaren..så jag tog det lite med ro. Staffans ord :om att det kunde vara relief-ventilen som kärvar och att jag då hade det tryck som mätaren visade + att en motor kostar runt 100.000:- fick mig att vakna och ta problemet på allvar.. Skräck historien följer: Fick den nya givaren och en o-ring..monterade allt som gick hur bra som helst.Vrider om nyckeln..F##!!!! lika dåligt oljetryck..Jaha det var den bil-sommaren ![]() Efter en stund gick jag ner under garaget och och började fundera(sörja) vad det annars kunde vara.När jag stod där så såg jag nån sorts konstig hylsa på golvet.Jag kände bara -en sån här har jag sett förut. DÅ SLOG DET MIG!! IDOTEN (jag) har tömt olja från relief-ventilen och inte olje pluggen.OK..då började jag kolla efter fjädern och det andra grejerna som jag har sett i staffans tråd.Var bara att stoppa ner armen i 10L hink fylld med gammal spillolja. Mycket riktigt där låg allt på botten.Jag höll ju upp hinken när jag tömde ur så jag har varken hört eller sett nått ramla ner i den.. ![]() Jag monterade ihop allt och fyllde på olja och VIPS DET FUNKAR!!!!! ![]() ![]() Tog mig en LÅNG tur med bilen som nu FUNGERAR!!! Går hur bra som helst:drive: Var en sväng till Borlänge idag och handlade lite och den låter och går riktigt bra!! ![]() Mår riktigt illa när jag tänker tillbaka på allt dethär.. Den här trodde jag var oljeplugg(pinsamt) ![]() Fick bara lov att knäppa ett kort på den efter 5 veckor i ett mörkt garage. ![]() [/b] _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
Re:
Den hör hemma HÄR och på Zatzy!!(bana kommer det bli) _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
Re:
Det va inte jag som tog upp det, jag höll bara med i det du skrev... Tur allefall att ditt misstag inte verkar ha haft sönder nått, kunde stått dig DYRT _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Hej Johan, tack för dom snälla orden
![]() Nu var det jag som var först med att höja ett "varningens finger" ![]() ![]() ![]() Intressant hur det kan slumpa sig, hade jag inte precis haft mitt problem med oljetrycksgivaren så hade jag i alla fall haft en annan inställning till problemet, det var ju direkt kopplat till oljebytet, att det ska vara så svårt att lägga ihop 1+1 ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||
Re:
Jo det är säker sant att nån annan hade ryckt tag i mig..men nu var det du som sa höjde pekfingert ,så.. ![]() Jag har redan åkt upp 100L bensin och mer ska det bli ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
Re:
Ha haa ok ,jag ska tjata på dig!! _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
Re:
Kul kul!! Ja det blir antingen RH cup split(inte dom på bilden) eller BBS mag.Kan inte riktigt bestämma mig. _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
Nu har jag sålt Porschen och köpt den här!!
![]() Nejdå..skoja bara.. ![]() ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
No offense, men det finns faktiskt ingen gatpåsse i världen som jag skulle vilja ha hellre än en sån vette.. Och nej, inte ens en CGT..
![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 1 besök senaste veckan (44793 totalt) |