Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3258 besök totalt |
Duktig hjulinställare i GBG
Känner någon till nått duktigt företag / privatperson som kan detta med hjulinställning. och som kan justera om däck slits konstigt fast protokollet söger att vinklarna stämmer?? ![]() Tacksam för svar! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Både billig å bra....
Framvagnsservice, Pekkas -------------------------------------------------------------------------------- Adressuppgifter Framvagnsservice, Pekkas S. Hildedalsg. 5, 417 05 GÖTEBORG Tfn/Fax 031-51 81 89 Karta http://gulasidorna.se/query?what=map&mop=xx&mapcomp=RSID_10512317;;Framvagnsservice%2C%20Pekkas;S.%20Hildedalsg.%205;;;41705;GÖTEBORG;031;51%2081%2089;;;1270275;6407309;1;1;&mapstate=7;1270275;6407309;0;0;0;0;0; _________________ MackeMaehlum |
||||
Ni e' lyckligt lottade ni Götebörgare. Här i Fjollträsk finns det, mig veterligen, ingen som, mot betalning, kan ställa hjulvinklar.
![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Ingen som gör det gratis då?? ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Jo, det finns ju förstås; men man vill ju inte ställa sig i allt för mycket tacksamhetsskuld till NN. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Förra året så fick jag hjälp av en herre på Klangs däck (eller Netto däck kanske dom heter), firman ligger i.a.f. på Norra Kustbanegatan i Gårda.
Jag var på 5 eller 6 olika däcksverkstäder men kom inte in i nån av hallarna med bilen p.g.a. konstiga trösklar eller dumma lyftar ![]() ![]() Väldigt ny och fin mätutrustning för 4hjulsmätning hade dom också (nu 1 år gammal m.a.o.), killen som utförde jobbet hette Alex och körde Porsche & Corvette på bana vill jag minnas. Grymmt nöjd med resultatet blev jag i vilket fall som helst. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Väcker liv i denna gamla fina tråden igen, den är väl bara typ tre år gammal...
![]() Dax för hjulinställning för mig här nu snarast (gärna i morgon), hur funkar det på Pekkas, kan man ha låg bil där? Jag ringde förut men det var ingen som svarade, är det tidsbokning som gäller eller nån form av 'drop in'? Andra tips emottages gärna också! ![]() ![]() Hade varit käckt att få fixat detta nu i veckan så man kan köra ss till helgen... _________________ Peter Karlsson |
||||
Jag använde NDF på möldalsvägen en gång för tre år sen. De var tillräckligt hyggliga så jag fick vara med och korrigera handgreppen (utan att bli sura). Jag ville ju ha värden, inte "inom grönt".
http://www.ndf.se/karta.asp Lyften de hade då hade inga konstiga kanter vad jag kunde se. |
||||
om det bara är fråga om toe och camber är ju "do it yourself" inte att förakta.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() ![]() |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
[OT]
![]() Vad menar du? ![]() Det var faktiskt fler än jag som skruvade... > ![]() Vadå Hammarsjö tidsoptimist... ![]() ![]() [/OT] |
||||
Re:
Hmm, dit får jag nog ta och ringa i morgon. ![]()
Nä det är ju faktiskt 'bara' det jag hade tänkt mig, men du vet att innan jag har varit iväg och köpt alla tillbehör och lärt mig hur man ska göra så är det ju redan helg. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Satas på Peekas!!
Större erfarenhet får man leta efter, har hållt på i ca 25 år har jag för mig och arbetar bara med gammal hederlig utrustning. Ingen jävla laser sist jag var där ! Det är dropp in som gäller !!! om du har tur så är det få TAXI som står och väntar!! Låg bil bör han klara!!! Annar så får du gå in på Hornbacjh och köpa ett par plankstumpar !! _________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3258 besök totalt |