Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9700 besök totalt |
Först vill jag bara säga tack till Niklas för mycket proffsiga foton.
Stort tack också till Lazzat crew som gjorde ett kanon jobb. Annars, tyckte jag, att konerna stod lite väl tätt... ![]() P.S. R-däck beställda ![]() _________________ Mikael Kazjdan ------------------ E90 335iA M-sport - 08 F11 520dA Touring - 12 (min far) Tidigare: E90 320dA - 07 Golf V R32 DSG - 3st! E34 M5 3.8 - 92 |
||
Jag vill lägga till att raden med koner på slutet var väldigt underhållande samt rundningen med tre koner var lysande. Det känns klart mer naturligt att vända på det sättet speciellt om man inte får välja åt vilket håll. Dock blev det lite svårt att få in i skallen att man skulle köra samma väg tillbaks. Bommade i två rundor.
![]() _________________ bmw bmwsson |
||
Min första konbanekörning helt otroligt ROLIGT. Tackar Lazzat för en trevlig dag. Och här e en film dels innifrån bilen 4 körningar och 2 utifrån..
om de e någon som har något att innvända om vad som finns med i filmen så skrik till så redigerar vi lite. http://www.youtube.com/watch?v=jiq7Z _________________ Mattias Forsberg Kör Citroen C2 VTS |
||
Fin dag..
Tack för en trevlig dag! Trevliga människor och Bra arrangemang ![]() ![]() Härligt med lite bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() Nu är det bara övning av föraren som gäller... får nog släppa lös Stefan Alias Bredsladd för en instruktion i bilen.. NAT... ![]() ![]() _________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||
_________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||
Superskoj som vanligt med årets första slalom.
![]() Lazzatgänget gör ett kanonjobb med att arrangera och rodda RS-Challengen. ![]() Som vissa uttryckt så var banläggningen kanske lite väl knixig på några ställen. (Säger jag trots att jag brukar gilla såna banor.) ![]() Några små förändringar hade nog gjort banan ännu lite roligare. Jag gillade den banan som kördes förra året, tror det var sista rejset. Det var lite mer flow i den. Hoppas att ni inom Lazzat som fixar med att ge oss slalommöjligheter tar det vi skriver som tips och inte som kritik. ![]() ![]() Så lite obligatoriska bortförklaringar: Hade lite problem med att få till det. Felkörningar och strulande ABS. Kopplade ur ABS'en i sista repan och då gick det lite bättre även om jag inte riktigt var i form... (Fast antagligen är det bara så att jag är för långsam helt enkelt.) ![]() Edit: ztavning... |
||
Re:
Jag filmade oxå lite. När familjens kombinerade fotograf och hacker har tid kommer det nog upp en "in-car"-film featuring ShoppingClion. ![]() |
||
Re:
Här kommer filmen. http://youtube.com/watch?v=xVmXM3HNV _________________ ![]() |
||
Tack för en jättekul dag!!!!
Hade jag inte blivit utsatt för sabotage av Jet som här ses tömma ut luften ur mitt ena framdäck så hade jag varit snabbare än er AAAAAALLIHOPA..... nääähääää.... kanske inte det då ![]() (och nädå, det var rätt lufttryck överallt ![]() ![]() Jag var mycket nöjd med hur bilen funkade, tyvärr är diffbromsen lite slut så det blev lite extra innerhjulsspinn efter vändningen men annars led jag inte alls av det faktiskt (trodde det skulle märkas mera). Ny diff är på G med hjälp av Pär Larsson (som också rattar en estorilblå M3 ![]() ---- Banan var skoj tycker jag. Det var svettigt som attan ut ur startfållan de första konerna men det var en utmaning och IMHo lagt så att det gick att få flyt även om man fick ratta så svetten lackade runt de mycket tajta första svängarna. En del har kommenterat att det kunde varit lite mildare o mjukare och inte så tajt, jag tycker vilket som, en lättare inte så tajt variant hade varit skoj men det här var skoj det med, mera jobb bara, hahaha! Mera utmaning helt enkelt och jag tror att det kan ha varit ett parti där en del faktiskt fick lite aha-upplevelser under dagens gång när de fick till det bättre o bättre. om jag hade någon kritik till banan så var det lite säkerhetstänk när vi gick den på morgonen att det fanns lite risk att någon skulle komma ut i gräset där det var ett rakt parti längs med sidan av asfalten, där gick det riktigt fort och om man kom ut lite lite för långt så blir det väldigt halt i gräset. Jag tyckte också att de sista portarna innan målfållan var lagda så att det var lätt att man tappade bilen lite på tvären in i målfållan om man tog i för mycket. Men alla skötte sig och det var väl bara en bil som prickade in de här två ställena som jag befarat. Men även om han parkerade i målfållan i exakt 90 grader på tvären ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() och..... gärna meeeeeeeeeer bilder ![]() _________________ ![]() |
||
Tack alla för ett jätte trevlig dag på lunda =)
första gången jag rattade bilen på konbana (första gången över huvutaget) va inte det lättaste men vart lite lättare när ja märkte att ja hade 2.5kg däcktryck o gick ner på 2kg så nu har man lärt sig det till nästa gång och ja tror jag måste kolla lite mer på er äldre mer rutinerade förare för nog finns det mycket att lära ![]() ska försöka lägga up lite film då polarn filmade lite. ses på nästa deltävling ! Mvh jimmy med svart evo 8 ![]() _________________ Jimmy Blomlid |
||
Re:
Han ser ju inte direkt oskyldig ut ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Tackar!
Tack för en skön dag med massor av skitsnack å blåst... ![]() Själv har ja inte så många ursäkter att komma med, men FAN va puckad man känner sig då man inte kan ta det lugnt första testrepan för att kolla banan, utan låter blyfoten bestämma.. ![]() Banan var kul men svår och det kändes inte som det gick så värst bra. Bara sista repan som funkade, och det är ju som VANLIGT då det är dags att sluta för dagen ![]() Var det fler som såg MC-olyckan på krokiga vägen hem? Just den böjen är såååå skarp och man blir lika förvånad var gång då man måste svänga mer än vad man tänkt. _________________ Jocke Lundin |
||
Re: Tackar!
Lite OT, men...
Jo... Fullt pådrag med helikopter, räddningsbilar, ambulans och polis. ![]() Håller tummarna för att det gick bra för föraren. Förövrigt så har jag sett fler än ett ekipage (på väg till och från Lunda?) som gasar lite väl friskt på den snutten av Almungevägen. Det är tätt bebyggt med många utfarter efter vägen och många blinda krön och kurvor. Kör försiktigt. ![]() |
||
Ja det låter inget vidare med MC olyckan,såg att det var 3 knuttar där men dom såg ju lite äldre ut och verkade inte vara direkt några hetsporrar men ja som sagt det behöver inte ha gått fort det finns några lömska böjar på den vägsnutten.
Tyvärr har det annars alltid varit problem med buskörning till och från evenemangen på Lunda trots att alla dyrt och heligt lovar att köra lugnt sista biten(därmed inte sagt att MC olyckan har varit i samband med buskörning). Helikoptern från U-a landsting är uppe väldigt mycket den kan ha varit i närheten och då kommer den automatiskt om dem är tom,hände min frus systerdotter hon vurpade i hagen slog i huvet i sten och tuppa av helikoptern var i närheten den kom direkt och hämta på ett par minuter dom hade knappt kommit upp i luften förrens hon kvickna till och mådde bra men dom fick vackert åka hela vägen till Akademiska för övernattning "better safe than sorry" tyckte läkaren i helikoptern ![]() _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Tråkigt nog kunde man inte vara med på året första slalomträff, pga att man åkte på sin SVENSEXA! och vad händer med följande träffar då, jo bröllop och mycket annat, så ni kommer inte få se mig så mycket i år ;-).
Vill hemskt gärna testa min nya MINI R56 turbo med diffbroms och lite annat godis. Ja, ja vi får väl se när vi ses...... ![]() _________________ Gunnar Frykfors |
||
Re:
Som komplement till filmen... Jag tittade lite på datan från åkningen. Såhär såg banan ut: (Delade upp det på två bilder) ![]() ![]() Den röda är repan på filmen. Man kan se att det inte går så fort med shoppingclion. Inte mer än 80 Km/h som snabbast. ![]() Traction circle från filmrepan. ![]() _________________ ![]() |
||
Re:
Här syns ju tydligt att ni hade en rolig dag! ![]() Synd att man inte kunde vara med. Finns det resultat från tävlingen, eller måste man byta forum då? Mvh Bussföraren |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9700 besök totalt |