| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Honda Civic EG Racing
|
1250 besök totalt |
|
Honda Civic EG Racing
Motor: B18C6 - Integra Type-R motor. (Totalrenoverad (Honing, Planing, Nya kolvar och ringar samt över/under Sotningssats), Uppborrad 0,25mm överdimension, gått ca 80 mil efter renovering.) S80 - Integra LSD diffad växellåda. (Helt ny, gått ca 80mil.) ITR växellänkage. VTi Motorfästen (Energysuspension motorfästebussningar (Svarta) följer med.) B16A2 remhjul. Exedy koppling stage 1. Exedy svänhjul lättat. Integra fördelare. B16 drivaxlar samt mellanaxel. ITR kylare. Chippad och mappad av We-Löv racing. Inredning: Integra växelspaksknopp. Recaro SPG Pole position glasfiber stolar. Delvis flockad instrumentpanel. Rensad på det mesta, dock saknas tak och matta (då dom var mögliga slängde jag dom.) Annars är det bara bolt on, om man vill ha det isatt så fixar jag det. Chassi: Helrenoverat underrede, nedslipat och rostskyddat. Med ny underredsmassa och hålrumsmassa. Insidan av bilen är svartlackerad för att minska blänk i rutorna. Bakluckans torkare är borttagen och ersatts med en plupp. Hjulupphängningen är blästrad och lackerad med hammarlack för att unvika att behöva göra det igen. Energysuspensions bussningskit runt om. TypeoneRacing kamberkit fram och bak. Tein basic ITR dämpare ställbara i höjd (fick sätta på CRX undre länkarm bak för att det skulle fungera, orginalet följer med.) ITR spec bromsar. Prelude bromsskivor (behövs nya). orginal bromsskivor bak. NSX bromsklossar fram och Civic bak. VTi spindelleder. Apexi N1 avgasystem. Supersprint kattersättare (Följer med, har katalysatorn på.) Alufälgar med R-däck sitter på bilen (i bra skick), samt 4st plåtfälgar med däck följer med. (Dock har däcken inget mönster kvar.) Nya plåtar för hjulhusen bak följer med, då jag hade tänkt byta dom och lackera. Men pengarna räkte ej. Altså det är "just go no show" bil. Bilen går MKT bra och är hjulinställd med 1,0%toe in fram och bak, 2,0% camber bak, och1,5% camber fram. Hjulen är också balancerade. Vid frågor så nås jag bäst på mail.
_________________ Fredrik Hallén |
![]() |
SÄLJES
Honda Civic EG Racing
|
1250 besök totalt |