Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3434 besök totalt |
Nja, det sitter ett icke orginal avgassystem på (den blå toning som syns kallas av någon anledning "titanium" ![]() ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Ja, det kan vara så, för om man kollar så ser man att den har en sån där liten guyerneflap (argh, hur stavas det?) och dom är väl inte orginal? om en sån inte är orginal så lär väl inte en person som sätter en stor vinge på det viset även montera en g-flap som inte ser det minsta häftig ut? _________________ Pär Hylander |
||||
Den där lilla M-spoiler-läppen (just det, hur stavas "Guyerner"-what-ever) är standard på M3 E46 (och M5 E39 när den tillverkades, den är numera nedlagd), men kunde väljas bort utan kostnad (och för den som sen vill montera denna lilla läpp kostar det ca 2500 sek inkl lack). _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Antagligen är han stenhårt övertygad om att vingen är tillverkad av "carbon" också. Kolfiber vet han inte vad det är! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Sök och du skall finna ![]() Har för mig att flappen har diskuterats och förklarats på ett par olika vis här på forumet. Ps. läser man då riktigt ordentligt så kommer man faktiskt fram till att BMW'n inte alls har någon Gurney-flap... ![]() _________________ Karl Brag |
||||
Jag får en stark känsla av att det finns flera trender. En "rice" där man skruvar på hej vilt. Och en där man generellt spolar allt påskruvat som varandes "rice".
Jag skulle kunna säga att jag inte bryr mig, efter som sånt här trendkör alltid funnits. Jag provar allt mellan himmel å jord, å skulle inte kunna göra det om jag åkte runt å måste följa en trend. Det för med sig att när jag körde fram å tillbaka efter vägarna hemmavid med vingen i alla möjliga lägen, så blev det en och annan kommentarer i en del forum. oberörd eller inte, ibland blir jag lite ledsen när jag läser vissa kommentarer. Å en vinge sitter riktigt i skottgluggen. När jag testade undersidan på bilen blev det inte mycket kommentarer. Båda var lika seriösa. Men jag tycker det är lika tråkigt när man skruvar på saker för att göra intryck av att det är något som det i själva verket inte är. Okej, en chopper är ett konstverk många gånger, och ägaren gör inte något annat gällande, helt OK. Men motsattsen finns..... Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Jag kan bara hålla med!! Nåväl, huvudsaken är ju att man själv kan vara nöjd med sin bil (och sig själv). Om det hjälper att ha stora vingar som kanske egentligen inte behövs eller neonfärgade lysrör under bilen är det ok med mig. Däremot ska jag inte sticka under stol med att jag tycker det är fånigt men vad är det som säger att jag skulle vara en bättre person för att jag tycker det. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Killarna som kör Pikes Peak kan det där med att ha många vingar
![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Han tog visst illa vid sig fast det inte handlade om hans bil... ![]() Ingen aning om vad han har för vinge på sin Pantera men på en M3 passar iaf inte vingen i denna tråden... A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Nejdå, jag tog inte alls illa vid mig. Ville bara klargöra en ståndpunkt. Jag håller helt med om att det sätts dit vingar, spoilers å allt möjligt på bilarna. Som minst sagt ser mysko ut. När dom här mysko grejerna ligger i liv med trenden så är det OK, men när dom inte gör det så spolas dom. En trend har inte särskillt mycket gemensamt med teknik. Så när det efter ett tag visar sig vad det handlar om, så framstår trendatealjerna som mer eller mindre larviga. Vingen, som är väldigt spektakulär, har legat i ett gränsland för larvighet eftersom set ser ut som man åker omkring och leker racerbil. Och när det står klart att den gör mer skada än nytta och dessutom inte bidrar till vackra linjer, så blir det lite fånigt. Nåväl, det jag ville sätta tummen på var att jag är intresserad av att testa saker. Och har gett mej den på att få till testsiffror som blir bra. Till det behövs marktryck. Mao, både vingar och annat. Det rör strikt FUNKTION. Då har det hänt att det blivit kommentarer, både i andra forum och på stan, om att vingar är.....osv. Trendköret sitter så hårt att man inte kan acceptera att det faktiskt finns en värld bortom trendlarvet. Det här dödar många personers initiativ att våga hitta på egna varianter, för man måste hälla sig till stuket som gäller. Det är en social faktor. När något görs för att deska vara snyggt, så ska linjerna bedömas. När något görs för att fungera ska funktionen bedömas. och när man tror att man måste spendera stora summor på trendlarv, som varken funkar eller är snyggt, så är det tragiskt. Detta har ingeting med någon i rejsa nu forumet att skaffa. ![]() Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Funktion är snyggt!
![]() Därför kan jag tycka att det är underbart vackert att studera motorummet på tex en långlopps240 och hur de dragit kylkanalerna till kylare, bromsar, filter osv osv... (Finns ett fint exempel i ERF på just detta.) Men jag är kanske extrem... ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3434 besök totalt |