Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (31362 totalt) |
Re:
Tackar! Angående filmerna Lennart så har jag ej tillgång till tekniken att få opp dom nånstans, men jag jobbar på det. Vad jag förstår så behöver jag ha kabel mellan dator och DV uttag på kameran + nått program. _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
Race i jyväskylä igår.
Börjar bli mer och mer vän med bilen, dessutom passade banan oss ganska bra. Det blev en andra plats i klassen och andra också totalt, resultatlista tror jag finns på www.oopsware.org liten film från tävlingen finns på http://www.rallikuvat.net/videot2-20 vädret var lika som senast då motor gick lite varm, lite bättre nu med en fläkt till och water wetter. Bild/Bilder finns här http://www.fotohana.fi/2007/index.ph _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
Hej
Har inte blivit någon uppdatering nu på ett tag, mest beroende på ett motorhaveri ( IGEN ! ) efter isösyöte. Jag låg bra till efter träningen och hade siktet ställt på första segern. Men efter ungefär halva sträckan tappar motorn kraft och börjar vibrera, kör ändå fullt ända till mål och det räckte till en tredje plats i klassen och sjua totalt. Väl hemma tog jag isär motorn och ser att den har spikat rätt rejält, med högt cylindertryck som följd, cylinderlock och kolvar förstörda. Men jag tror att jag har hittat annledningen till att det har spikat: I DTA:n finns en bränsle/lufttemp kompensering vid tex en insugslufttemp på 30 grader så sänks bränslet med 3% , 40 grader -6% osv. Har varit väldigt varmt när jag har kört så insugstemperaturer över 40 grader har förekommit. När vi ställde in motorn var förhållandena helt andra (läs nästan vinter). ![]() Följande tävling var Happy Beach sprinten, en rolig tävling som jag ville köra. Så en experiment motor som jag länge velat prova kastades i, en M10 på 1,6 l och nästan 300hk. Men det regnade oavbrutet hela dagen så det blev en ganska misslyckad tävling för min del, kom på 11:e plats och 26:e totalt. Körbarheten på 1,6:an kunde inte testas nämvärt annat än att den inte går att andvända i regn. Bilder från isösyöte+svenska team ![]() Team Wiss och Tapio ![]() Nyman Racing ![]() Kaikkonen med en jättefin volvo ![]() _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
![]() Nu äntligen har jag kommit till skott med hemsidan.Den är ännu bara på engelska men skall bli både på svenska och finska. Kolla gärna och sej till om ni hittar fel, om den funkar med olika webläsare osv länk till sidan www.elisanet.fi/eklundmotorsport sidan kommer nästa vecka att få en ny adress www.eklundmotorsport.net men den länken funkar inte ännu. kommentera gärna! _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
Skall uppdatera er lite om vad som händer i garaget i vinter:
Jag har haft delar till en bmw 3,5l sexa liggandes en längre tid så den håller jag på att skruva ihop nu. Eventuellt skall jag köra lite i vinter med den, blir den bra kanske jag kör med den i sommar också. Sen skall turbospisen ihop med nya delar till sommaren också. Sen har jag en ny lösning på kylaren bak, lite feedback på på de vore bra. Kylaren är monterad liggande på golvet lite högre i bakkant, undersidan är likt en diffusor med en stor fläkt som suger nedåt. ![]() Det stora röret ovanför kylaren går enda upp till bakluckan, tanken med hålen bredvid är att luft skall kunna passera genom bakluckan och ut genom hålen i bakgaveln, och på såsätt hålla nere tempen i själva skuffen där tex fuelcellen är monterad. ![]() Hittade ett kompakt värmebatteri med fläkt ![]() Bild på motorn och nya grenröret ![]() Jag har för första gången andvänt mej av youtube och testat att lägga upp en filmsnutt, försöker att länka till den (samma som på hemsidan) http://www.youtube.com/results?searc _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
Re:
Grenröret har jag byggt själv, vi håller även på med ett nytt insug. Bild på insuget, fattas ännu en heldel. ![]() _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
||
Tackar! Jag har ju inte uppdaterat varken hemsidan eller här på rejsa på ett tag nu. Det har varit en sommar med mycket racing, som dessutom har gått riktigt bra. Både bilen, motorn och jag har trivts väldigt bra.
Runt 500hk hade vi plockat ur motorn i sommar och nya kylaren bak har fungerat ypperligt, vatten tempen hålls konstant på 70 grader. Bilder sitter tyvärr fast i gamla datorn som saknar ström, skall fixa den sen. Prövar att länka till ett videoklipp som är från Happy Beach http://s306.photobucket.com/albums/n Fler filmer och bilder på cuppens sida www.futurerallisprint.com klicka vidare till Galleria Jag skall försöka att uppdatera med förbättringar som vi gör i vinter. _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
Värmepaketet är en eftermarknadsprodukt, har sett flera olika modeller men just denna har jag fått via en biltillbehörsfirma här hemma.
Länk finns på hemmsidan _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (31362 totalt) |