| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
"Håslöv Ring" (Scalextric Igen ha ha)
|
9854 besök totalt |
|
Hittade inte den gammla tråden om bilbanebyggen, så jag kör igång en ny : ) Var nere hos en polare igår och där vi det senaste två åren byggt bilbana, och nu äntligen fick jag tagit lite bilder ha ha. Banan är som ni ser 4 spårig och jag komme rinte ihåg exakt hur lång, men det är mer än 15meter iallafall : )
Mvh. _________________ Ascona_A |
|
Sweet mother of... Känner igen en del bilar ifrån min härjning i sammanhanget https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
|
Det var ett snyggt bygge men fanns det någon lång raka på banan? Hade själv uppe min gamla bana i vintras och gick till och med och köpte en ny bil i retro look, en ac cobra coupé. Hur kul som helst...
/Johan B
_________________ Johan B |
|
Hej igen!
Kul att ni gillar den, skall framföra berömet till banans ägare om han nu inte är reggad...hm kommer inte ihåg lol Jag och Demma har ju bara varit med och byggt, eller bara och bara....jäkla slit....men KUL slit ha ha. Jodå där är rätt ok rakor, om ni börjar med bilderna i översta så startar man och kör upp för "berget" längs kortväggen, sedan hyfsad raka längs långväggen, sedan sväng och längs andra kortväggen in till kurvan som går ner igen lite, in i en liten och en stor "karusell" den stora är vid det gula dunlopphuset, sedan ut från karusellen och en mindre raka in unde "monacotunnlen"" (med belysning he he) sedan ut på start/målraka igen och upp för berget igen. Man kan kan nästan säga att start/mål rakan tillsamans med lilla och långa rakan längs väggen blir till en lång då man kan kräma på rätt bra med fart : ) och i karusellen kan man drifta rätt bra om man nu har den läggningen he he. Lägger in ett väldigt dåligt försök till en panorama bild så ni kan se bättre vad jag menar kanske.
|
Lägger in ett par till.
Där huserar ju en hel del Opel bilar (nä hä, verkligen ha ha) bla tre handgjorda Manta 400
Jänke bilen bakom "raggarna" med flames är körbar. (dock inte bra när det svänger)
|
Lägger bara till en updatering.....
Den är i snitt 27 meter (plus minus en halv meter beroende på inner elle rytter spår kanske)
Fick rätta uppgifterna från "ägaren" ha ha. Man har ju liksom vant sig vid den nu, och då känns den inte så stor längre, så därför gissade jag runt 15 meter innan. Men rätt är alltså 27 METER. Mvh. _________________ Ascona_A |
|
Härligt bygge!
Här är den andra tråden om bilbanor: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
_________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
![]() |
Bilder o videos
|
9854 besök totalt |