Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-09 Banträff med BMW SC & ACS på Gelleråsen
<<   1, 2
8405 besök totalt
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

BTG skrev:
Riktigt väloljat arrangemang! thumbs up
Bra gjort - alla ni som ordnar med allt som ingen anar måste fixas!

Angående om vi instruktörer gör nytta? Jag tror att jag hade 4 pers. på medåkning och åkte med dubbelt så många. (Det betyder ju iofs inte att vi gjorde nytta men....)



Micke Eriksson skrev:
Tack och bock till alla arrangörer thumbs up Riktigt kul träff

Jag hann ju inte åka med dig Micke men frågan är om det behövs? För det går ju jättefort! thumbs up


Ja det var synd men jag tar gärna några tips från coachen nästa gång Konerna underlättar ju massvis onekligen thumbs up men kurvan innan start-mål sträckan kände jag mig helt vilsen i, även ejes kurva (tror de va så den hette) kändes inge vidare.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

*suck*

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

*Trippel*

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8462



Re:

Samma här... Kan det vara värmen?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 885



Tack för en rolig och varm träff Bra arrangerat och med riktigt bra flyt hela dagen (förutom förseningen av förarmötet, men det hade ju ingen betydelse då det vart mycket köra ändå)
Det var skoj att köra med bmw sc som jag inte gjort på ett tag och träffa mycket gamla bmw-bekanta. Alltid trevligt folk och bra stämmning på dessa träffar thumbs up

Att instruktörerna gör nytta råder inget tvivel om. Kommer själv ihåg när jag började köra bana för sju år sedan hur väl omhändertagen jag vart av båte Micke (btg) Kent och Stefan (höfläkt) som kunde dela med sig av tips hur jag skulle ta mig runt banan effektivare. Även om inte alla han åka med dom så är det väldigt nyttigt att lägga sig bakom och kolla vilka spårval dom tar. Att det blivit så skoj och att jag fortsatte med bankörnig har till stor del bla dessa tre herrar att göra som alltid varit hjälpsamma då jag frågat om tips eller haft andra funderingar kring bankörning thumbs up
Dom som inte ser sig i behov av instruktör behöver ju inte ha alls med dom att göra då det inte är tvunget medens dom som är tacksamma för lite hjälp uppskattar det väldigt mycket att det finns folk att ta hjälp av. Jag pratade med nägra stycken som åkt me instruktör och själva var nybörjare och dom var väldigt nöjda och glada att få ha åkt med och fått spårvalsvisning

_________________
/Petter Ledin
Citera
hio
Nyköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 10



Tack herrar arrangörer och alla inblandade deltagare för en mycket givande dag.
Jag lär mig nya grejer hela tiden och får fina tips utan suckar och stön, när man kommer med kanske ibland lite enkla frågor thumbs up

Instruktörer- behövs de? Jajamänsan, Jag blev mycket glad när jag fick följa med Kenths Gula 996:a i ett antal varv för att se spårval och få höra lite tips på andras körning under våra varv.
Jag memorerade så gott jag kunde, så jag kunde applicera detta på min egen körning och tyckte trots vikten på dieselkärran att det gick hyffsat.
Utom när jag fick hybris=värmeslag och körde av innan depå-kurvan-vad tänkte jag på???

Bilen klarade sig utan några större blessyrer

Jag undrar hur det skulle fungera med R-däck på en såpass tung bil, kanske blir däckkontot övermäktigt?

Självklart måste jag nog hitta något lättare snart, Jag funderar och funderar

_________________
Mårten Sarrión
BMWCS 7597
BMWSC 1118
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1454



inga fler som har bilder från träffen

gärna på min svart porsche turbo


vill oxå passa på och tacka för en mycket bra träff med mycket körning,
jag tyckte allt fungerade riktigt bra.

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Re:

HIo skrev:

*funderar och funderar*


Det viktigaste är inte vikten på din dieselknattrare, eller om r-däck är det bästa valet för dig.
Det viktigaste är att du har kul.
Resten brukar lösa sig så småningom

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Riktigt bra träff!! Jag hade lite roligare än vanligt pga premiären på r-däck! thumbs up

Ingen som har mer bilder på gabilarna? (och gärna min bil... )

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8462



Re:

HIo skrev:
Jag undrar hur det skulle fungera med R-däck på en såpass tung bil, kanske blir däckkontot övermäktigt?

Nja, du kan sannolikt inte åka på ett budgetmärke så det kommer sannolikt att kosta.

Men innan du sätter på R-däck måste du fundera över ditt chassie. Är det originalchassie kommer R-däcken bli chassiet övermäktigt. Däcken kommer greppa bättre än chassiet mäktar med, bilen kommer kränga som en båt i storm. Mao, chassie först, r-däck sedan.


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8462



Re:

Spjuvern skrev:
gärna på min svart porsche turbo


Som lät så in i bänken skönt. Svårt att beskriva men alla som hört ljudet från en såda maskin glömmer det inte. Det låter lite som en högljudd harkling av Darth Vader.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
hio
Nyköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 10



Re:

BTG skrev:
HIo skrev:
Jag undrar hur det skulle fungera med R-däck på en såpass tung bil, kanske blir däckkontot övermäktigt?

Nja, du kan sannolikt inte åka på ett budgetmärke så det kommer sannolikt att kosta.

Men innan du sätter på R-däck måste du fundera över ditt chassie. Är det originalchassie kommer R-däcken bli chassiet övermäktigt. Däcken kommer greppa bättre än chassiet mäktar med, bilen kommer kränga som en båt i storm. Mao, chassie först, r-däck sedan.



Jag har idag M-chassie dvs M-paketet, men det kanske är för mjukt?
Däremot så pratade jag med en E90 ägare vars bil var standard, det enda han hade gjort var att " sätta på " R-däck. Han var med på Gelleråsen-den bilen gick riktigt bra ( bra chaffis oxå).

Jag skall prata med min däck-handlare imorgon så får vi se?

_________________
Mårten Sarrión
BMWCS 7597
BMWSC 1118
Citera
hio
Nyköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 10



Re:

Conny skrev:


Ingen som har mer bilder på gabilarna? (och gärna min bil... )


Jag instämmer, framför allt på en avkörning innan depåkurvan, det var en tok i en E60

_________________
Mårten Sarrión
BMWCS 7597
BMWSC 1118
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8462



Re:

HIo skrev:
Jag har idag M-chassie dvs M-paketet, men det kanske är för mjukt?


Nej, det kan kanske funka.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Re:

HIo skrev:
BTG skrev:
HIo skrev:
Jag undrar hur det skulle fungera med R-däck på en såpass tung bil, kanske blir däckkontot övermäktigt?

Nja, du kan sannolikt inte åka på ett budgetmärke så det kommer sannolikt att kosta.

Men innan du sätter på R-däck måste du fundera över ditt chassie. Är det originalchassie kommer R-däcken bli chassiet övermäktigt. Däcken kommer greppa bättre än chassiet mäktar med, bilen kommer kränga som en båt i storm. Mao, chassie först, r-däck sedan.



Jag har idag M-chassie dvs M-paketet, men det kanske är för mjukt?
Däremot så pratade jag med en E90 ägare vars bil var standard, det enda han hade gjort var att " sätta på " R-däck. Han var med på Gelleråsen-den bilen gick riktigt bra ( bra chaffis oxå).

Jag skall prata med min däck-handlare imorgon så får vi se?



Hmm, alltså, om du nu ändå tänker i banor att skaffa något lättare att ha som leksak på banträffar etc, lägg inte en förmögenhet på din E60, det kommer kosta tillräckligt med leksaken

Det kommer inte vara lätt att få till E60:n för bakörning, så enkelt är det, jag tycker tom att min M3 E36 är alldeles för tung.

Jag anser att M-sport chassit är alldeles för mjukt för avancerad bankörning, i synnerhet på E60:n, fungerar nog lite bättre på en E90.


Detta var bara ltie tips i all välmening, från en som är van med att det brukar kunna balla ur lite...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
hio
Nyköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 10



Re:

Bistec skrev:
Hmm, alltså, om du nu ändå tänker i banor att skaffa något lättare att ha som leksak på banträffar etc, lägg inte en förmögenhet på din E60, det kommer kosta tillräckligt med leksaken

Det kommer inte vara lätt att få till E60:n för bakörning, så enkelt är det, jag tycker tom att min M3 E36 är alldeles för tung.

Jag anser att M-sport chassit är alldeles för mjukt för avancerad bankörning, i synnerhet på E60:n, fungerar nog lite bättre på en E90.


Detta var bara ltie tips i all välmening, från en som är van med att det brukar kunna balla ur lite...


Tack för tipsen, och uppriktigheten. Jag blir inte ledsen.
Då får E60:n hänga på som den är denna säsong, sedan får vi se hmmm

_________________
Mårten Sarrión
BMWCS 7597
BMWSC 1118
Citera
ROLFSdotter
Nyköping
Här sen Aug 2006
Inlägg: 8



Åh va stolt man blir över dig bror!!
Tänk att du blivit så duktig:)

Kramiz

_________________
Malin Stålheim
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Sent omsider kommer en hyllning från mig också till arrangörerna! thumbs up

Såg att den blåa fastnade på bild också.

Det lossnar fortfarande en massa solsvett skinn från mina armar...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Eftersnack
2007-06-09 Banträff med BMW SC & ACS på Gelleråsen
<<   1, 2
8405 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande