Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 8405 besök totalt |
Re:
Ja det var synd men jag tar gärna några tips från coachen nästa gång ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Tack för en rolig och varm träff
![]() Det var skoj att köra med bmw sc som jag inte gjort på ett tag och träffa mycket gamla bmw-bekanta. Alltid trevligt folk och bra stämmning på dessa träffar ![]() Att instruktörerna gör nytta råder inget tvivel om. Kommer själv ihåg när jag började köra bana för sju år sedan hur väl omhändertagen jag vart av båte Micke (btg) Kent och Stefan (höfläkt) som kunde dela med sig av tips hur jag skulle ta mig runt banan effektivare. Även om inte alla han åka med dom så är det väldigt nyttigt att lägga sig bakom och kolla vilka spårval dom tar. Att det blivit så skoj och att jag fortsatte med bankörnig har till stor del bla dessa tre herrar att göra som alltid varit hjälpsamma då jag frågat om tips eller haft andra funderingar kring bankörning ![]() Dom som inte ser sig i behov av instruktör behöver ju inte ha alls med dom att göra då det inte är tvunget medens dom som är tacksamma för lite hjälp uppskattar det väldigt mycket att det finns folk att ta hjälp av. Jag pratade med nägra stycken som åkt me instruktör och själva var nybörjare och dom var väldigt nöjda och glada att få ha åkt med och fått spårvalsvisning _________________ /Petter Ledin |
||||||
Tack herrar arrangörer och alla inblandade deltagare för en mycket givande dag.
Jag lär mig nya grejer hela tiden och får fina tips utan suckar och stön, när man kommer med kanske ibland lite enkla frågor ![]() Instruktörer- behövs de? Jajamänsan, Jag blev mycket glad när jag fick följa med Kenths Gula 996:a i ett antal varv för att se spårval och få höra lite tips på andras körning under våra varv. Jag memorerade så gott jag kunde, så jag kunde applicera detta på min egen körning och tyckte trots vikten på dieselkärran att det gick hyffsat. Utom när jag fick hybris=värmeslag och körde av innan depå-kurvan-vad tänkte jag på??? Bilen klarade sig utan några större blessyrer ![]() Jag undrar hur det skulle fungera med R-däck på en såpass tung bil, kanske blir däckkontot övermäktigt? Självklart måste jag nog hitta något lättare snart, Jag funderar och funderar _________________ Mårten Sarrión BMWCS 7597 BMWSC 1118 |
||||||
inga fler som har bilder från träffen
gärna på min svart porsche turbo ![]() vill oxå passa på och tacka för en mycket bra träff med mycket körning, jag tyckte allt fungerade riktigt bra. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
Re:
Det viktigaste är inte vikten på din dieselknattrare, eller om r-däck är det bästa valet för dig. Det viktigaste är att du har kul. Resten brukar lösa sig så småningom ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Riktigt bra träff!! Jag hade lite roligare än vanligt pga premiären på r-däck!
![]() Ingen som har mer bilder på gabilarna? (och gärna min bil... ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||
Re:
Nja, du kan sannolikt inte åka på ett budgetmärke så det kommer sannolikt att kosta. Men innan du sätter på R-däck måste du fundera över ditt chassie. Är det originalchassie kommer R-däcken bli chassiet övermäktigt. Däcken kommer greppa bättre än chassiet mäktar med, bilen kommer kränga som en båt i storm. Mao, chassie först, r-däck sedan. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Som lät så in i bänken skönt. Svårt att beskriva men alla som hört ljudet från en såda maskin glömmer det inte. Det låter lite som en högljudd harkling av Darth Vader. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Jag har idag M-chassie dvs M-paketet, men det kanske är för mjukt? Däremot så pratade jag med en E90 ägare vars bil var standard, det enda han hade gjort var att " sätta på " R-däck. Han var med på Gelleråsen-den bilen gick riktigt bra ( bra chaffis oxå). Jag skall prata med min däck-handlare imorgon så får vi se? _________________ Mårten Sarrión BMWCS 7597 BMWSC 1118 |
||||||
Re:
Hmm, alltså, om du nu ändå tänker i banor att skaffa något lättare att ha som leksak på banträffar etc, lägg inte en förmögenhet på din E60, det kommer kosta tillräckligt med leksaken ![]() Det kommer inte vara lätt att få till E60:n för bakörning, så enkelt är det, jag tycker tom att min M3 E36 är alldeles för tung. Jag anser att M-sport chassit är alldeles för mjukt för avancerad bankörning, i synnerhet på E60:n, fungerar nog lite bättre på en E90. Detta var bara ltie tips i all välmening, från en som är van med att det brukar kunna balla ur lite... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Re:
Tack för tipsen, och uppriktigheten. Jag blir inte ledsen. ![]() Då får E60:n hänga på som den är denna säsong, sedan får vi se hmmm _________________ Mårten Sarrión BMWCS 7597 BMWSC 1118 |
||||||
Sent omsider kommer en hyllning från mig också till arrangörerna!
![]() Såg att den blåa fastnade på bild också. ![]() Det lossnar fortfarande en massa solsvett skinn från mina armar... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 8405 besök totalt |