| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips om nytt chassi...
|
1758 besök totalt |
|
Tips om nytt chassi...
Tänkte höra mig för lite o se om man kan få några bra förslag på ställbara chassie/coilovers som skulle funka bra på min M3:a 97. Kör nästan bara ban träffar med bilen o tänkte uppdatera mina hjul upphängningar till något ställbart i höjd o kanske dämpning o retur.Blir då ochså ställbara övre topp lagringar fram för caster o camber. Har tröttnat på att åka på HOR sänkningssats och gula Koni, det har helt klart funkat bra men nu är det dax för något annat...
Lite info: Kör alltid på r-däck 18", bilen väger tillräckligt som alla M3:or > , har powerflex bussningar överallt, ställbara camber stag bak... Har kanske glömt något vissentligt .
Tips o erfarenheter om coilover kit så som HOR clubsport, PSS9, KW steg3 osv allt är välkommet.. _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
|
Jag har kört med pss9 clubsport på min M3:a i några månader nu och det har fungerat bra än så länge! Är nöjd!
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
|
Hm, har oxå lurat på just det kitet, får nog ta o slå en signal till Forza i morgon och höra vad dom har att erbjuda.
Gärna några flera tyck o tänk...
_________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
|
Har inte blivigt något alls än
, tyvärr. Har komit lite annat i vägen så att säga. Men jag tror att det lutar åt ett KW variant 3 kit, då detta är ställbart i höjd, dämpning och retur o det är ju bra.
_________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
|
Vad är det för pris på ett sådant där KW 3?
Kände på en kompis kw3 som han monterat av efter några års använding. Det va totalt slut. Va flera millimeter dödläge vid vändning när man rörde kolvstången upp och ner. Finns det några uppgifter på fjäderkonstanter? |
||
|
OCL-Brorsson skall ha 15625kr för ett variant 3 men dollarn är ju billig nu så det kanske går att få tag på billigare där över.. Har bara pratar med ett par stycken som kör V3 och dom är mkt nöjda,en kör M cupe. Den andra killen kör en M3 E36:a och har kört med dom i ett par år, han har svarvat nya fjäder tallrikar och kör med H§Rs fjädrar,orginalen var för klena sa han och hade väll antagligen inte samma diameter. Annars så var han nöjd.
||
|
Re:
KW har en väldigt bra hemsida där man kan hitta det mesta. På m3e36 använder de 70N/mm fram och progressiva fjädrar bak... _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Tips om nytt chassi...
|
1758 besök totalt |