Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22754 besök totalt |
Tack Fredrik & SLC !
Toppen kul att vi fick komma och köra mellan era tränings pass. Tycker att uppläget var perfekt, mycket körning och bra väder Vad skönt det skulle kännas om alla trckdays kunde ha samma säkerhet runt banan som ni har. Gärna flera såna tillfällen. Fick ett par varv med en av förarna från X3M i min bil Han tyckte att bilen funkade jätte bra och var väl inställd, det jag kunde labba lite med var däckstrycket. ( skönt då är det bara föraren som skall fixas ) Nästa gång skulle det vara kul om man hade en driftbox, eller hyrde tidtagningsutr. om det är någon som har bilder så upp med dom tack. Mvh Pelle _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
Tack för en kanon tillställning har aldrig tidigare varit med om sådant flyt som det var på denna ban körning
man han knappt komma va bana ut & kyla bromsat innan det var dax för nästa pass _________________ Peter Israelsson Honda Civic VT 91 Södervidinge.se |
||
Jag vill också passa på att tacka för en perfekt hanterad aktivitet. Faktum är att jag till dags datu inte varit med om en tillnärmelsevis lika väl ordnad körning. Speciellt tänkte jag på:
1. Flaggvakter som var "med på banan" och både flaggade gult, grönt och vitt 2. Bärgning skedde utan rödflagg - det gick hur säkert som helst och vi andra kunde köra under tiden 3. Kritisk granskning vid utsläppet 4. Att köra i 30 minuters pass ger möjligheten att köra tills svetten lackar. Mer behövs inte. Mindre är för kort. Det var riktigt roligt att köra under dessa omständigheter. Tack för detta evenemang. Jag kommer på nästa - när blir det? Sedan en liten kommentar till förarna på banan. Det känns väldigt bra när alla har koll både framåt och bakåt. Det blir bra marginaler och man kan få köra så fort man kan. Tack för all hjälp. (Förresten ska jag låta bli att köra i samma spår som den lätta, gråa Civicen i fortsättningen. Det minskar mängden lecakulor på banan ) Peo. Dagens motorord: om någon har en snabb och stark bil men samtidigt är lite osäker på spårval. Tänk på att om du ligger först så betyder det inte att du leder. Det betyder att de bakom dig har kommit ikapp och vill köra om. Det är fort gjort att släppa förbi så kan du fokusera på att öka tempot utan stress. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||
Som vanligt gött å köra med slc, då finns grejjerna på plats när dom behövs och väldigt generöst med bantid, inte långt ifrån open pitlane.
Skoj att träffa en massa folk och bilar från rejsa i dess rätta element, "sevenklungan" var inte lätt att hänga på, dom kom lågt och snabbt och dessutom under mina backspeglar "sorry om jag va ivägen" Jag var tyvärr tvungen att avvika vid 15tiden eftersom jag skulle vara flaggvakt vid ett annat race i trakten(vätternrundan). På återseende, /Magnus |
||
Ja, det där var riktigt skoj! Även om jag blev lite överraskad över hur nära folk låg i början - men det var ju under kontroll och jag såg ju när ni kom så
Bärgning kan jag garantera var proffsigt utförd - och snabbt gick det... _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
Klockrent arangemang, massor med bantid.
Synd bara att det va någon varje pass som skulle ut och plocka leka i mjölby, sabbade körningsrytmen även om bärgartemet och flaggvakterna skötte sig exemplariskt. Kul med riktig tidtagning, lyckades med 1.33.60 som bäst det är jag väldigt nöjd med. _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
|
||
Här kommer lite bilder.. Blev inte så många då jag hängde med i en del bilar under dagen. Tycker det var ett superarrangemang, enda jag blev förbryllad över var några av dom riktigt potenta maskinerna som gick väldigt långsamt. Kanske var det gäststyrning?
Har fler bilder, men rejsas uppladningsklient funkar inget bra med min mac.. Tar lite för lång tid att joxa med.. Edit: Trixade dit lite imagetaggar så bilderna syns... /Falk |
||
Jag tycker att alla skötte sig bra med tanke på skillnaden i motorstyrka och
kunskap om spårval på aktuell bana. Några kör fort i kurvorna och några på rakorna. Jag försökte släppa om bilar som kom upp bakom mig så fort jag kunde, men det blir lite jobbigt om man släpper om dom inför kurvan för att sen köra om dom på rakan. Det funkar om alla tar hänsyn till varandra och tänker på att det inte är tävling. Man bör nog tänka på att alla kanske inte har kört på bana tidigare, och blir stressade av att kommer snabbare bilar och vill om. Instämmer med föregående talare att speglarna är bara att använda, ( finns säket någon som tycker att jag borde tittat in mina ) Mvh Pelle _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
Snyggt jobbat Fredrik och SLC. Kul på hjul så länge man fick åka.Nästa gång är det också fixat. Han ta lite bilder innan batteriet lämnade in.
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
Tummen upp här ifrån med
Mycket nöjd med dagen, flöt på som en dans....Kan nog inte funka bättre än det gjorde, kommer gärna på nästa event Är extra nöjd med att jag vann i vår interna mini tävling Jag körde i min gt2 1,30,3, Jon 1,30,6 i Gallardon och Lids 1,32,x i Gt3an Mina däck va riktigt dåliga men det gick okey ändå, hade hoppats att komma under 1,30 men nästa gång med nya däck ska jag klara det är målet, sen va det ju 8 år sen jag körde här sist så man va ju lite ring rostig PS: Mest impad va jag över den lila 964a RSen som gick så grymt fort _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Tack för ett bra arrangemang av SLC
Även om jag bara var passagerare hela dagen i den blå Focusen så räknar jag med att det kommer fler tillfällen med SLC att själv köra på. Då vi tillhörde de långsammare ekipagen hoppas jag vi inte var i vägen för mycket, jag försökte hjälpa till å kolla i backspeglarna, men bla de ruskigt snabba lådbilarna fullkomligt flög förbi! Jag tyckte iaf alla skötte sig exemplariskt. Har suttit i 2 timmar med lite bilder jag tänkte lägga upp, men fastnade i konvertingsdjungeln, ingen som känner till något bra program som bara automatiskt kan konvertera filerna till 180kb utan att man behöver göra det manuellt Nu är tråden fylld med lite trevliga bilder så jag ger nog upp för tillfället... Hoppas SLC fortsätter med bankörningar på detta vis, det blir ju väldigt mycket bantid för pengarna om man jämför med andra träffar, klockrent! |
||
Toppendag
Jag tyckte själv det funkade bra, och va skönt med en riktig organisation runt omkring. Sen blir man ju sugen på att köpe en seven, gud va fort det går Det känns som man sitter i en blysläde..... Nåväl, mera såna här Fredrik!! Har nån nån bild på den vite gamle 911án så hör gärna av er. _________________ Jens Lanvin |
||
Jag har 2 bilder tror jag, inga höjdare med tanke på att mina fotokunskaper är tämligen usla, men jag kan maila över dem om du pm:ar eller skriver din mail |
||
[quote="PeOR"]
Sedan en liten kommentar till förarna på banan. Det känns väldigt bra när alla har koll både framåt och bakåt. Det blir bra marginaler och man kan få köra så fort man kan. Tack för all hjälp. (Förresten ska jag låta bli att köra i samma spår som den lätta, gråa Civicen i fortsättningen. Det minskar mängden lecakulor på banan ) Det var inte min mening att skicka dig på vilo väger men måste berömma din parad att hämta upp bilen efter det kastet ut i bland lecakulorna samt curbs " snyggt " _________________ Peter Israelsson Honda Civic VT 91 Södervidinge.se |
||
Jag kom ju lite sent men fick köra så jag var nöjd med råge
Det var premiär med den lånade Driftboxen. Eftersom jag fortfarande har lite dålig koll på hur man gör (jag lär mig! ) så körde jag bara loggning till minneskortet och kunde inte läsa ut någon info på plats. Men fruktanvsärt intressant att kika på datat väl hemma på kvällen. Det effektivaste varvet bromsade jag lite tidigare in i _varje_ sväng. Med högre utgångsfart i varje sväng typ... Intressant som sagt. En liten koll på traction circle verkade visa att jag utnyttjade den riktigt bra, mycket U och V och inte så mycket T (hur traction cirkeln ritas upp när man går från broms till sväng, från sväng till gas osv. Gäller ju att ligga långt från mittpunkten Här är några varv att kika på http://magnus.thome.nu/driftbox/Mantorp%202007-06-16.zip med mjukvaran från www.driftbox.com Men attans vad bilen kränger mycket.... PS: Kul o hoppa i racergolfen osså o köra några varv. Blev lite drifting ut på startrakan med den några ggr (jag ville provocera o ta i ordentligt för att känna var gränserna var och började med de lite långsammare böjarna för säkerhets skull, hehe). Någon som fångat Golfen på bild? _________________ Magnus Thomé |
||
Tack. Jag har ju övat ett tag Intressant att eftersom banträffen och alla deltagarna var försäkrade via SMA istället för SBF så är tidtagning o snack om tider ok om jag fattat allt rätt? _________________ Magnus Thomé |
||
Eftersnack 2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22754 besök totalt |