| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsvätskebehållarfråga
|
991 besök totalt |
|
Bromsvätskebehållarfråga
Hej på Er Senast på Gelleråsen lyckades jag överfylla bromsvätska. När dem blev varm expanderade den och tryckte ut vätska Har fått tipset att ligga på halva behållaren med skumgummi i behållaren för att minimera skvalp. Men vilket skumgummi använder man? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
Är det någon fara/risk med skvalp? Skvalpet i sig får det ju inte att läcka, har du som du skrev toppfyllt och vätskan expanderar så är det inte mycket att göra.
Håller man sig till högst max-nivå så bör det inte vara något problem.. Med skum så minskar ju vätskans volym i behållaren så jag tycker det låter riskabelt. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Använd tankskum, funkar perfekt. Även om det just nu kanske berodde på toppfyllning så är detta ett vanligt fenomen att det läcker, speciellt om man kör på slicks. Tankskummet tar ingen nämnvärd volym heller.
_________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
|
Re:
OKIDOKI _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
På de huvudbromscylindrar jag har haft på Pontiacen (ja, det har blivit endel...
) har det alltid legat en plastskiva i behållaren som har flutit upp och legat överst på ytan när man fyllt den. Funkat ypperligt! |
||
|
Re:
Så tror jag alla bilar jag har haft har haft (konstig mening )
Det är väl även den som mäter ifall behållaren är tom (och sen tänder en varningslampa på instrumentpanelen)? _________________ /David Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsvätskebehållarfråga
|
991 besök totalt |