Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
584 besök totalt |
Desperat på bromshjälp!
Min saabpolare har stora problem med luft i bromsarna och vi kan inte få det att funka ![]() ![]() ![]() Se tråden på turboforumet här http://forum.saabturboclub.com/phpbb Nu vänder vi oss till proffsforumet ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Re: Desperat på bromshjälp!
Några hg luttryck som pressar på vätskan i en full reservoar är lagom. En slang på kalipernippeln ner i en burk och öppna. Inga gorilla trampningar på pedalen och öppnande av luft nippel. Använder man pedalen så ska inte mer än handkraft användas. Tvära förflyttningar av bromsvätska skapar vätske förgasning, och det blir aldrig gasfritt i systemet. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Tjena! jag är Dannes saab kompis...
Tack för tipset... Det är gorilla varianten som jag testat. Det kommer små små bubblor som mycket väl kan komma av fenomenet som du beskrev. Det rister i röret man man säga när man lossar ventilen. Jag trycksatte oxå behållaren med ca 2bar (vinterdäcket från förra året) och öppnade ventilen. Men till min förvåning så kom det inte så mycket vätska ![]() Det borde väl nästan stått som en fontän ur nippeln. Ska kolvarna i huvudbromscylindern vara i något specifikt lägge för bästa verkan? Ska testa din variant, med att tryck sätta med ett par hekto. En slang på nippeln som går ner i en behållare med bromsvätska, och låta det stå en stund. _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
584 besök totalt |