Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11833 totalt) |
Hm, ju mer jag tittar på kärran ju snyggare blir den
![]() Kanske får det bli en 968 ![]() |
||
Såg just nu att det var en just vit CS tillsalu på mobile.de. ca 130 k. Bosse _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
En partisk åsikt kanske men det är verkligen helt rätt stolar till den bilen!
![]() ![]() När kommer de? Har du kollat hur mycket vikt du sparar? ![]() Jag har för mig att komfortstolarna är ruskigt tunga. _________________ Björn Lundberg Porsche 968 CS -93 (Såld) |
||
Yes... De har suttit i en 968CS som fick andra smalare skalstolar. PN 944 521 003 60 Tilv dat: 93-04-13 Bilen som lämnade stolarna är gul och går på Lidingö. Stolarna väger ca 11 kg styck inkl embalage. så ca 9-10 kg styck kanske. Stolarna bör vara i Åmål nu. Bosse _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
Ja det är väll ingen hemlighet (frugan vet) 7500 styck. för dessa begagnade. Jo det låter mycke när man kan få nya stolar till halva priset. Men jag övervägde och tyckte det var rätt med orginal Porsche 968CS stolar på sikt. Prutmån var 0, så köp eller slipp. Bosse _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
Nu är skalstolarna monterade och så här blev det.
Vägde inte respektive stol men det var stor skillnad i vikt. Uppskattar att skalstolen har halva vikten av konfortstolen. Bosse ![]() ![]() _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
Äntligen efter otroligt mycket jobb så är SpeedLine RS fäljarna renoverade. 40 skruv mutter i varje hjul, klarlack som satt som berget på de flästa ställen.
Så här blev det. Bosse ![]() _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
Snyggt jobb
![]() och lönen för mödan är nu en mycket läcker bil. Tänk vad lite färg gör _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
|
||
_________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||
Nej. Ingen Norwich-terrier! Tyson är blandras. Chihuahua/Kinesisk nakenhund. Han är alltid med mig. Min otroligt förstående fru syns också. Hon är bra men gillar inte Racing tyvärr. Bosse Så här ser tyson ut i helbild ![]() _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
Nu är bilen åter i trafik efter ett missöde med spräckt oljepickup.
Samtidigt så fick jag Fidanza aluminium svänghjul monterat. 6 kg svänghjul mot tidigare 15 kg. Det blev faktiskt mycket bra. Varvtalet kommer mycket fort och växlingar går snabbare Inga upplevda nakdelar än så länge och då ingår en del stadstrafik. Bilen blev klart mycker Rejsigare Bosse ![]() _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
Då jag ändrat inriktning mot ett lungnare liv, så säljer jag nu min GP-vita 968CS.
Bilen finns i GBG i juni sedan i Dalsland under juli. 165k som den står. Bosse PM a om interesse. Priset inte förhandlingsbart. Kan tillägga att bilen är entusiastförsäkrad 3100 sek/år. Eventuellt kan en veteran cab eller 944/968 cab vara intresant i byte som del av affären. ![]() _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11833 totalt) |