| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 2002 -75 SÅLD!
|
1259 besök totalt |
|
Busbil, inget för originalentusiasten. Skitig på bilden.
* Reggad med E21 320i-motor 125hk. * Reggad utan baksäte. * Nu sitter en originalmotor i med en Weber 36/36 DCD med triminsug. Två originalförgasare i varierande skick och ett originalinsug följer med. * Biltema elektrisk bränslepump och Filter King tryckregulator. * Bränsleretur fördragen. * Extraktorgrenrör, följt av grovt avgas med Simonz-dämpare. * V***o-batteri 60Ah monterat i bagaget. * Huv monterad med fyra snabbfästen. * Cobra-racingstol förare, passagerarstol saknas. Sabelt 4-punktsbälte finns till Cobrastolen. * 5st isdäck på 13"-original plåtfälgar. * 4st nästan nya vinterdäck på 13" originalplåtfälgar. Bilen står på dessa nu. * 4st 7x15" ET12 MSW-fälgar (de på bilden) utan däck. Nu med nypolerad kant! * Rensad inv. Aluplåtar inv. * Plastbussningar i chassie och diff. * Bilstein-dämpare fram, röda Gabriel bak. Troligen H&R fjädrar. * Svetsad diffbroms sitter på. Ytterligare en svetsad diff medföljer samt en obromsad 1602-korthalsdiff med 4:10-utväxling. * Huvudströmbrytare inuti i bilen. * Delvis hembyggt elsystem av föregående ägare. * Instrumentpanel med varvräknare. * Extrainstrument Autoguage för vattentemp och bränslenivå (ej inkopplad på tanken). * Garagelack lila. * Rostfri? Jag säger inte att den är fri från rost för det är den inte. Men det är ytterst lite och karossen är riktigt fräsch och bra!!! F.d. Norrlandsbil. * Glas till framlyktorna saknas. Insatser finns dock. * Vid köp kan en extra no-name racingstol att ha på passagerarplatsen liksom en smutsig E30-sportstol vänster medfölja om så önskas. * Avställd och obesiktigad. Senaste godkända besiktning -05 var bilen i liknande utförande enligt dåvarande ägare. Just nu startar den inte för det kommer ingen gnista. Finns ström fram till spolen. Jag skulle ha igång den för någon vecka sedan efter att ha monterat Webern (som enligt säljaren suttit på en 2002 och därmed vara rätt inställd och bestyckad). Efter detta har jag tappat lusten för jag har så ont om tid att vara i garaget p.g.a. diverse skäl. Weberbytet är i princip det enda jag hunnit med på ett halvår... Provar därför att sälja den. Blir bara ledsen över att se den stå. Reg-numret är HPT 620. Bilen finns hemma hos mig i Åby, 2 mil norr om Växjö. För mer info och bilder så följ länken till min biltråd här på forumet. Pris: 11000kr. Ring, skicka PM, maila eller skriv några rader här på forumet! 0708-441885 david_glantz@hotmail.com |
|
|
![]() |
SÄLJES
|
1259 besök totalt |