Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Gasolbrännare...
14 besök senaste veckan (3393 totalt)
hauge
Eslöv
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Gasolbrännare...

vad är det för temp i flamman i en gasolbrännare egentligen ???

Varför jag frågar är för att jag håller på o snor ihop en enklare balanseringsapparat för statisk balansering.

Den består, eller kommer bestå av kalldragen rundstång tolerans h8 dia runt 25. Sen har jag börjat svarva konor och tallrik som jag trär på stången, så att jag kan spänna upp t.ex bromstrummorna, då de har tappat sin balansering.

I vilket fall som helst så skulle jag vilja åtminstone ythärda konorna så att de inte blir skadade i ytan som kommer att bli slipad

Eftersom jag gillar att göra allt själv så funderar jag på om det är möjligt att göra en liten låda med glasull för att stänga inne värmen och använda gasolbrännaren....

jag menar att jag är ju bara intresserad att få en fasomvandling på stålet för att få en härdning. Visar det sig sen att stålet jag utgichk ifrån har för låg kolhalt (tog det från spilltunnan) så kan jag kola upp ytan hemma i ugnen...nämen vänta nu.. borde det inte räcka med att kola upp utan så att det blir övereutektiskt där ???.. ja jag har lite mycket i huvudet just nu (har ångest för en 45 mila biltur som straxt skall ske)

Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Gasollågan är ca 1300 grader.
Effekten brukar vara för liten för att värma upp några större saker.

För mindre prylar brukar det räcka med att stapla upp några tegelstenar (i form av ett rum med 5 väggar) för att få upp temperaturen.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
hauge
Eslöv
Här sen Apr 2006

Trådstartare
oki :-)

det med att göra en liten "ugn" hade jag tänkt på eftersom jag tidiagre värmt saker med den o märkt att effekten är lite tvivelaktig för många situationer...fast jag har en brännare till.

men det var bra... nu vet jag hur jag skall börja i alla fall

Gasolbrännare...
14 besök senaste veckan (3393 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande