Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-26 HPC & Rejsa på långa Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
14558 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Jag, i en japan? >

Nädå, fullt så illa är det inte. Men det var inte jag som var illa ute den här gången utan polaren Douglas (eller heter du DOGG3 här också?). Och han var mest purken över att flickvännen undrade hur det var med honom och inte bilen när han ringde henne...

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
D0GG3
Kalmar
Här sen Apr 2007

Tvättade bara av bilen när jag kom hem och allt verkar lugnt utom lite avskavd lack i frontspoilern. Men det är smällar man får ta, får lacka om den i höst när sässongen är över. Krigsärr är manligt som p.p. sa

För er som undrar hur det gick till:
Kom ut på rakan och valde där att lägga mig till vänster, vilket jag gjort hela kvällen. Nu så hade förmodligen vattnet börjat sammla sig mer på den sidan vilket gjorde att jag fick vattenplaning i 140-150 km/h. Då bilen började rotera och hoppet att styra upp det var ute så var det bara att stå på hejdarna. Dock så hann jag inte stanna innan jag for ut i gräset (insjön ). Så det var bara ta av sig skorna och ut och vada, men med bra hjälp från arrangörerna och mina kalmar vänner p.p. Och carl så fick fick vi upp bilen. Ett stort tack till killen med rs4:an som drog upp bilen där carls porsche inte orkade längre.

Edit: körde ju hela dagen med 130 kg petter i bilen, när jag snurrade så åkte jag ju själv. Tror det kunde påverkat rätt mycket eftersom jag körde rakt fram när jag fick vatttenplaning.

Jag är absolut inte avskräckt så kommer det fler körningar snart så är jag gärna med och tampas, dock gärna på torrt underlag

Suzuki Swift GTI (brukis)
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

Re:

D0GG3 skrev:
(insjön )

D0GG3 skrev:
Jag är absolut inte avskräckt så kommer det fler körningar snart så är jag gärna med och tampas, dock gärna på torrt underlag

Vi ska nog kunna åka på något!

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Väldigt skoj att höra att folket är nöjda med dagen, trots vädret.
och skönt att höra att din RX-7a klarade sig så bra som den gjorde, för det var ingen vacker syn när jag kom fram till platsen..

BTW, det va ingen RS4a som drog upp dig utan en S2:a

edit: såg att några tog kort, ingen här som gjorde det?

MVH
István

Älvängen
Här sen Sep 2003

Re:

Istvan skrev:
BTW, det va ingen RS4a som drog upp dig utan en S2:a

edit: såg att några tog kort, ingen här som gjorde det?

MVH
István

Hehe... en S2 misslyckades, en annan lyckades!

P.P. tog ca 350 kort.... lär komma upp lite sen, bland annat incidenten i bildserie.

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004

Jag vill oxå tacka Honda klubben o speciellt alla frivilliga flaggvakter för en mycket lyckad träff. Hoppas att inte Istvan o co blev för avskräckta av vädret utan att ni ordnar flera treviga träffar, även för oss här på rejsa . Åker gärna med igen .

Nisse, alltid kul att ha lite feed back o sällskap i bilen. Men jag skulle hellre se dig igenom back spegeln på min bil , än i min passagerar stol.

och du Maciek, någon gång kör jag om dig och då släpper jag aldrig förbi dig igen .

BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

ja tack hpc o ni som ordnat en bra träff, blev väl nån snurr där ut på startrakan annars blev de bara några lite väl breda sladdar. helt okej fäste även om de regna ritkigt mycket. ser gärna en träff till på anderstorp fast med bättre väder : )

Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Jag lyckades knäppa några bilder i regnet.

Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Då får P.P. skynda på och lägga upp lite kort, vill se, hoppas min kom med på något hörn fastän jag inte hann köra så jätte mkt..

Fina kort Samuel!

Ang. en nästa gång, ni kan nog lugnt räkna med minst 1 till bankörning från våran sida i år på A-torp.
Sen så ska vi kika runt efter fler banor också, lite sent ute, men man kan alltid pröva!

Hur stort skulle intresset vara för Superstage? om vi tog runt 15bilar, så skulle det bli mkt körning också.

MVH
István

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Skynda och skynda, om någon kunde berätta för mig hur man omvandlar alla bilder i en fil till samma storlek (via photoshop cs) skulle det gå MYCKET fortare. Nu får jag gå in bild för bild och berätta att maxbredd är 800. Gissa hur smidigt det är när man har 50-75 bilder att lägga ut

Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

P.P. skrev:
Skynda och skynda, om någon kunde berätta för mig hur man omvandlar alla bilder i en fil till samma storlek (via photoshop cs) skulle det gå MYCKET fortare. Nu får jag gå in bild för bild och berätta att maxbredd är 800. Gissa hur smidigt det är när man har 50-75 bilder att lägga ut

Nu gnäller du i överkant, jag efterbehandlar och beskär alla mina bilder manuellt.. Nüburgringresan tog 5-6h att få ihop

Forserum (Jkpg)
Här sen Apr 2004

Re:

Istvan skrev:

Ang. en nästa gång, ni kan nog lugnt räkna med minst 1 till bankörning från våran sida i år på A-torp.
Sen så ska vi kika runt efter fler banor också, lite sent ute, men man kan alltid pröva!

Wihooo!

Istvan skrev:

Hur stort skulle intresset vara för Superstage? om vi tog runt 15bilar, så skulle det bli mkt körning också.

Jag är absolut intresserad av SS!
15 bilar är ganska optimalt (har varit mellan ca 15-18 bilar de ggr jag kört).

Borås
Här sen Apr 2005

Re:

P.P. skrev:

Det går göra snabbkommandon, där man "spelar in" vad man vill PS ska göra, så t.ex. du bara öppnar filen du vill ha, sen så trycker du på din snabbknapp du valt, så kan den beskära bilden, kasnke lägga en ram runt om du nu har det på dina kort, eller sign, och sen spara om dem.. allt med en knapp
Går lite smidigare så Lycka till!

MVH
István

Jönköping
Här sen Sep 2004

Jag höll på att skriva över en halv dags arbete med hjälp av lite kreativt använande av save-funktionen och photoshopmakron

Göteborg
Här sen Aug 2005

Re:

Mattias R Johansson skrev:
. Åker gärna med igen .

Nisse, alltid kul att ha lite feed back o sällskap i bilen. Men jag skulle hellre se dig igenom back spegeln på min bil , än i min passagerar stol.

Jag kan bara hålla med! Det var en mycket trevlig och bra ordnad träff. Jag hoppas ha färdigt bilen till nästa gång!

och Mattias! Jag tänker som dig! Trevlig att sällskapa i bilen, men bättre att se dig i backspegel

Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Passar oxå på och tackar för en mycket bra träff trots regnet .
Vanligtvis så brukar det inte fungera för mig i blötan ihop med min bil men den här gången så gick det över förväntan
Hade riktigt kul och det gick att ligga på trots Rdäck som inte ville bli varma alls .
Det var ganska spännande att ligga i 200km/h på rakan och få bakvagnssläpp ja då är man inte så kaxig
Nu vet jag i allafall hur det är att köra i ösregn med Rdäck

Barbapappa Nästa gång så ska du få försprång

Mattias R Johansson Det låter bra det , jag gillar motstånd och då blir det ännu roligare att köra om dig

--VVTS--
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006

Re:

Vilken bild
Ser ut som nån krigsfilm; hey blow that RX7 to pieces, fire in the hole..

Nu har du fixat en snygg avatar.

Allvarligt, skönt att det gick bra.

CALE
Halmstad
Här sen Apr 2006

Samuel:det var riktigt fint bild på min Accord thumbs up !
Måste säga att det var jätte kul köra med er från rejsa thumbs up ser framemot att köra med er igen,man såg på banan att ni skötte er till 100%,fast en bmw(röd) som körde bakom mig driftade igenom kurvor väldigt snyggt ,det var kul att han höll sig på banan i det "fina" vädret .
Hoppas att nästa gång vi får träffas när det blir lite finare väder och förhoppninsvis då har jag hunnit skaffa mig R-däck?

Göteborg
Här sen Nov 2006

anderstorp igen låter skitbra : ) även SS, ja skriver upp mej på båda så fort de går. så kör på istvan thumbs up

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

okey, ett styck snurrning var det:

Jag och Platos polare stod uppe i tv-tornet på landtungan, och jag fotade bilar som bromsade in i, och passerade igenom Hansen, med prio på rörelse. Tror kameran var inställd på 1/80 (mycket rörelseoskärpa). Dogge hade inte varit synlig på ett tag, så när han kom ut igen (tankat?) tog jag ett gäng bilder.

Jag har ingen bäring på hur fort Mazdan går om man gämför med mina egna bilar. Däremot vet jag ungefär hur en M3 går, så därför vände jag kameran däråt när de kom ut på rakan, för att se hur avståndet stod sig.

Jag har fotat på bilträffar i 15 år nu och börjar få ett rätt tränat öga för när saker börjar gå åt helvete. Detta var ett sånt ögonblick... Tacksamt nog var kameran inställd på sekvens (3 bilder i sekunden ungefär, så det gick rätt fort) så det var bara att hålla avtryckaren nere.

Mycket vatten var det...

Moment of inpackt.

Sa jag något om mycket vatten innan?

Hur hög är bilen Dogge? Vore kul att veta hur högt mossa och torv kastas egentligen.

Skall det aldrig ta slut?

Nähä...

Så, nu står det stilla, Dogge svär och Petersson jublar.

Räddningspatrullen har anlänt. Den är rätt långt ifrån banan, bilen.

Nu har även Dogge kravlat sig ur bilen, smart nog utan skor ockh med uppkavlade byxor. Jag gav upp när jag stod med vatten upp till vaderna i pölen bilen fastnat i. Dogge klev ut mitt i, och då gick det halvvägs till knät. Insjö var det

Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Samuel S: Tackar för jättefina bilder, riktigt fina trots det usla kameravädret. thumbs up

Istvan: Fler körningar låter ju som en jättetrevlig idé, det var snyggt jobbat igår!
Men jag är mer för bankörning än SS-körning känner jag, det är köra jag vill, inte vänta på att få köra som det brukar vara på SS. Gärna Anderstorp för min del igen alltså, inte så ofta man får chansen att köra långa Anderstorp tyvärr, så jag är glad varje gång tillfälle ges.

2007-06-26 HPC & Rejsa på långa Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
14558 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande