Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14558 besök totalt |
Jag, i en japan? >
![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tvättade bara av bilen när jag kom hem och allt verkar lugnt utom lite avskavd lack i frontspoilern. Men det är smällar man får ta, får lacka om den i höst när sässongen är över. Krigsärr är manligt som p.p. sa
![]() För er som undrar hur det gick till: Kom ut på rakan och valde där att lägga mig till vänster, vilket jag gjort hela kvällen. Nu så hade förmodligen vattnet börjat sammla sig mer på den sidan vilket gjorde att jag fick vattenplaning i 140-150 km/h. Då bilen började rotera och hoppet att styra upp det var ute så var det bara att stå på hejdarna. Dock så hann jag inte stanna innan jag for ut i gräset (insjön ![]() Edit: körde ju hela dagen med 130 kg petter i bilen, när jag snurrade så åkte jag ju själv. Tror det kunde påverkat rätt mycket eftersom jag körde rakt fram när jag fick vatttenplaning. Jag är absolut inte avskräckt så kommer det fler körningar snart så är jag gärna med och tampas, dock gärna på torrt underlag ![]() _________________ Douglas Richardson Mazda Rx-7 FD3S (såld) Nyinköpt Rx-7 Re amemiya Suzuki Swift GTI (brukis) |
||||
Re:
![]() ![]() ![]()
Vi ska nog kunna åka på något! ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Väldigt skoj att höra att folket är nöjda med dagen, trots vädret.
och skönt att höra att din RX-7a klarade sig så bra som den gjorde, för det var ingen vacker syn när jag kom fram till platsen.. BTW, det va ingen RS4a som drog upp dig utan en S2:a ![]() edit: såg att några tog kort, ingen här som gjorde det? MVH István _________________ István Csiszár |
||||
Re:
Hehe... en S2 misslyckades, en annan lyckades! ![]() P.P. tog ca 350 kort.... lär komma upp lite sen, bland annat incidenten i bildserie. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Nisse, alltid kul att ha lite feed back o sällskap i bilen. Men jag skulle hellre se dig igenom back spegeln på min bil ![]() och du Maciek, någon gång kör jag om dig och då släpper jag aldrig förbi dig igen ![]() ![]() _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
ja tack hpc o ni som ordnat en bra träff, blev väl nån snurr där ut på startrakan annars blev de bara några lite väl breda sladdar. helt okej fäste även om de regna ritkigt mycket. ser gärna en träff till på anderstorp fast med bättre väder : )
|
||||
Då får P.P. skynda på och lägga upp lite kort, vill se, hoppas min kom med på något hörn fastän jag inte hann köra så jätte mkt..
Fina kort Samuel! Ang. en nästa gång, ni kan nog lugnt räkna med minst 1 till bankörning från våran sida i år på A-torp. Sen så ska vi kika runt efter fler banor också, lite sent ute, men man kan alltid pröva! Hur stort skulle intresset vara för Superstage? om vi tog runt 15bilar, så skulle det bli mkt körning också. MVH István _________________ István Csiszár |
||||
Skynda och skynda, om någon kunde berätta för mig hur man omvandlar alla bilder i en fil till samma storlek (via photoshop cs) skulle det gå MYCKET fortare. Nu får jag gå in bild för bild och berätta att maxbredd är 800. Gissa hur smidigt det är när man har 50-75 bilder att lägga ut
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Nu gnäller du i överkant, jag efterbehandlar och beskär alla mina bilder manuellt.. Nüburgringresan tog 5-6h att få ihop ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Wihooo!
Jag är absolut intresserad av SS! 15 bilar är ganska optimalt (har varit mellan ca 15-18 bilar de ggr jag kört). _________________ Martin Ek |
||||
Re:
Det går göra snabbkommandon, där man "spelar in" vad man vill PS ska göra, så t.ex. du bara öppnar filen du vill ha, sen så trycker du på din snabbknapp du valt, så kan den beskära bilden, kasnke lägga en ram runt om du nu har det på dina kort, eller sign, och sen spara om dem.. allt med en knapp ![]() Går lite smidigare så ![]() MVH István _________________ István Csiszár |
||||
Re:
Jag kan bara hålla med! Det var en mycket trevlig och bra ordnad träff. Jag hoppas ha färdigt bilen till nästa gång! och Mattias! Jag tänker som dig! Trevlig att sällskapa i bilen, men bättre att se dig i backspegel ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||
Passar oxå på och tackar för en mycket bra träff trots regnet .
Vanligtvis så brukar det inte fungera för mig i blötan ihop med min bil men den här gången så gick det över förväntan ![]() Hade riktigt kul och det gick att ligga på trots Rdäck som inte ville bli varma alls ![]() Det var ganska spännande att ligga i 200km/h på rakan och få bakvagnssläpp ![]() ![]() Nu vet jag i allafall hur det är att köra i ösregn med Rdäck ![]() Barbapappa Nästa gång så ska du få försprång ![]() Mattias R Johansson Det låter bra det , jag gillar motstånd och då blir det ännu roligare att köra om dig ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Samuel:det var riktigt fint bild på min Accord
![]() Måste säga att det var jätte kul köra med er från rejsa ![]() ![]() ![]() ![]() Hoppas att nästa gång vi får träffas när det blir lite finare väder och förhoppninsvis då har jag hunnit skaffa mig R-däck? _________________ Saud omerovic |
||||
anderstorp igen låter skitbra : ) även SS, ja skriver upp mej på båda så fort de går. så kör på istvan
![]() |
||||
okey, ett styck snurrning var det:
![]() Jag och Platos polare stod uppe i tv-tornet på landtungan, och jag fotade bilar som bromsade in i, och passerade igenom Hansen, med prio på rörelse. Tror kameran var inställd på 1/80 (mycket rörelseoskärpa). Dogge hade inte varit synlig på ett tag, så när han kom ut igen (tankat?) tog jag ett gäng bilder. Jag har ingen bäring på hur fort Mazdan går om man gämför med mina egna bilar. Däremot vet jag ungefär hur en M3 går, så därför vände jag kameran däråt när de kom ut på rakan, för att se hur avståndet stod sig. ![]() Jag har fotat på bilträffar i 15 år nu och börjar få ett rätt tränat öga för när saker börjar gå åt helvete. Detta var ett sånt ögonblick... Tacksamt nog var kameran inställd på sekvens (3 bilder i sekunden ungefär, så det gick rätt fort) så det var bara att hålla avtryckaren nere. ![]() ![]() Mycket vatten var det... ![]() ![]() Moment of inpackt. ![]() Sa jag något om mycket vatten innan? ![]() Hur hög är bilen Dogge? Vore kul att veta hur högt mossa och torv kastas egentligen. ![]() ![]() ![]() Skall det aldrig ta slut? ![]() Nähä... ![]() Så, nu står det stilla, Dogge svär och Petersson jublar. ![]() Räddningspatrullen har anlänt. Den är rätt långt ifrån banan, bilen. ![]() Nu har även Dogge kravlat sig ur bilen, smart nog utan skor ockh med uppkavlade byxor. Jag gav upp när jag stod med vatten upp till vaderna i pölen bilen fastnat i. Dogge klev ut mitt i, och då gick det halvvägs till knät. Insjö var det ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Samuel S: Tackar för jättefina bilder, riktigt fina trots det usla kameravädret.
![]() Istvan: Fler körningar låter ju som en jättetrevlig idé, det var snyggt jobbat igår! ![]() Men jag är mer för bankörning än SS-körning känner jag, det är köra jag vill, inte vänta på att få köra som det brukar vara på SS. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14558 besök totalt |