Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20477 besök totalt |
Re:
Jo det är sant, nu med licens i handen så lär jag öva-öva-pröva ![]() _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Sen sätter du pallbockarna på torsionstavsrören, superstabil just där.
Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
och det antar jag att du gjort på min bil ![]() Ska givetvis prova detta. /Gustaf _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Re:
"Torsionstavsrören" - Får slå upp det och hitta exakt ![]() Tack för idéerna /Gustaf _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Re:
Japp, det stämmer, både på den på andra 911'or _________________ /Erik Johansson |
||||
Hej,
Går i funderingar över att ta bort min Carrera-vinge på min 911 -83. Undrar dock om jag behöver ta bort hela motorluckan och ersätta den med en ny eller om det går att enbart ta bort själva vingen och sätta dit ett galler. Någon som vet? /Gustaf _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Vingen har större anläggningsyta än gallret har, så skruvhålen i luckan för att fästa vingens bakre kant kommer att synas.
En variant är att ha två luckor som du kan alternera mellan. Detta är inte helt ovanligt, allra helst i USA. om du öppnar luckan kan du ju se fästpunkterna för vingen på luckans insida. _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||
Re:
Tack Dennis för ditt svar, att ha två luckor är en idé jag kikar på. Kan ju vara bra för man har hört och känt hur lynnig 911 kan vara vid inspirerad körning ![]() ...har sätt att Nioelva i Kungsbacka har lite luckor på lager. Många kanske gråter när jag tänker i banorna att byta lucka och på så sätt ta av vingen. Men ärligt så tycker jag att bilen har en klart snyggare linje utan denna te-bricka ![]() /Gustaf _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Re:
Jag lovar att många puritaner gillar att du tar fram standard-looken igen ![]() Själv körde jag flera år innan jag satte på vingen på min bil. Den enda nackdelen är att det är bökigare att tvätta under spoilern och att den blir smutsigare där, men det är en liiiiiten nackdel, hehe. EDIT: Har du hittat någon lösning på att få ratten närmare kroppen? _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||
Re:
Nej blev inte så, ändrade dock min körställning lite vilket gjorde att jag fick ett klart bättre läge och även då närmare ratten. Tänk va lätt! ![]() _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Så snart åker bilen in för vintern för att pysslas om. Innan dess tänkte jag göra ett motoroljebyte.
Porsche Center säger Mobil 1, givet kanske många säger att följa deras 5w50 råd. Undrar dock vad ni kör på i era gamla 911or? /Gustaf _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Re:
Man kan alltså göra detta? Det känns bara så fel att lyfta "hela" bilen på detta sätt. Men å andra sidan så väger väl motorn 200kg + samt växellådan så det blir ju inte så många hundra kilo kvar sen... Bra om man kan sätta pallbockar under torsionstubarna (som sticker ut också) Har inte velat göra det innan. _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lådbil |
||||
Nu har jag hittat en huv utan vinge
![]() Detta så jag ser vilken 911SC det ska vara etc. Den som finns på Pelicanparts verkar vara helsvart...stämmer det. Ska den vara sån? /Gustaf _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
||||
Tycker du gör rätt i att sätta på en ny huv, Carreravingen är ju inte den snyggaste heller. Har dock hört att man kan förlora lite stabilitet i högre farter utan vinge, den gör tydligen sitt jobb väl.
Gamla elvor är riktigt snygga utan allt plast, linjerna framträder bättre. _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||
Jag tycker du skall behålla vingen bak.
Av den enkla anledningen att bilen blir mycket stabilare att köra. Men skall du inte köra så snabbt utan bara glida runt spelar det ingen större roll. om du väljer att ta bort vingen bak bör du samtidigt ta bort spoilern fram för att bibehålla balansen. _________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20477 besök totalt |