Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (24941 totalt) |
Re:
Här är en skiss som jag och Daniel Gunnarsson ifrån Umeå håller på med.. Det här är endast en sträckskiss ifrån Daniel än så länge men kommer mer "finare" mer detaljerade skisser senare när vi väl kommer helt överäns om formen på bilen.... Bilderna får ej användas utan mitt godkännande... ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Såg ut som en modern "Batman-bil"
![]() ballt med luftintagen som små öron uppe på taket..... |
||||
Jag kan bara säga ... wow.
Läckra skisser, blir sugen på att se mera kan man väl lugnt säga :-) Gillar fronten skarpt, speciellt framlyktorna och dom "balla" luftintagen på taket. Ser inte luftintaget på "näsan" lite Alfainfluerad ut föresten? _________________ // Tomas Lind The best drug in the world is still adrenaline. |
||||
|
||||
Re:
Öron? Mina tankar går mer åt horn... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Grymt, skisserna är ju helt
![]() Funkar det bra att ha sådär i länkarmarna med uniballs i alla lager utom i spindeln i undre? Jag trodde det var "No-No!" att ha det vid spindeln pga brytkrafter men kanske går bra om man inte har det i undre vid dubbla-A ? Ps. Nu såg jag att det bara var så där bak .. _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
ska du regga den där för gatan egentligen?
Vad säger SFRo om att du stoppat uniballs i alla leder och skippat någon form av mjuk bussning någonstans? Liknande fråga som i förra posten, men jag tänkte mest för att få den godkänd. ![]() |
||||
Re:
Är med på vad du menar, men har försökt att hålla krafterna i chack och i rätt riktning. Därför sitter det två st i nederkant bak för att minska belastnigarna på dom. Dessutom kommer det bli en pushrod som sitter på uprighten. Så om jag inte räknat helt galet så ska den lösningen va ca 10gånger starkare än vad belastningen kommer vara på dom två. I Fram kommer det sitta en pressad uniball i hyllsan jag svarvat med en segesring underifrån. Men i fram kommer puschroden sitta längst ut på bärarmen. Därför har jag valt denhär lösningen fram för att just som du säger inte få belastningen på "gängan". Även i fram är det räknat på att uniballen ska klara ca 10gånger starkare än vad belastningen kommer vara. Men jag är ju inte ensam om att köra på det här viset med uniballs, finns ju ett antal projekt här på rejsa med ungefär samma uppbyggnads sätt. Sen finns det många riktiga formelbilar som har det på det här viset också. Men man vet ju inte exakt vad dom har för belastningar och så vidare.... Alla uniballs är av högsta kvalité iaf. Har haft hjälp av Fuling med div. uträkningar, Tack för all hjälp än en gång... ![]()
Får se min största ambition är inte att får ut den på gatan men det vore kul och jag jobbar för det. Har ej varit i kontakt på SFRo så mycket men ska börja göra det nu när jag kommit en bit på vägen. Att ha uniballs i alla leder är jag nog inte ensam om som sagt tidigare. Dock måste man ha dammskydd på dom. Men sen kan dom ju klaga på storlekar o.s.v men kan man då visa upp uträknade krafter i alla leder så tycker man att dom borde ge med sig... kanske ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
När jag besiktigade min sjua skulle där vara M12 eller grövre i uniballsen (sen att där finns olika kvalite på dom påverkade inte dimensionen enligt honom).
Har tunna ipressade gummibussningar vid bärarmsinfästningen i chassiet men det flexar ändå lite ute vid hjulet ![]() _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Snyggt Niklas!!!!!!!!!!!!!!!
![]() Hoppas att du kommer att rega den för gatan- Det skulle verkligen vara grädden på moset! ![]() ![]() Med en sådan låg design kanske den "ENZo lösning" skulle vara lämplig med fartgupp i varje korsning. Med ENZo lösning menar jag nivåreglering inifrån kupén för att kunna klara trottuarkanter mm. - Ganska enkelt att fixa när man har pushrod fjädring. ![]() Rocka på! Jag kollar in din tråd direkt den rör sig här! . ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
otroligt inspirerande!
Rörkonstruktioner är något som helt enkelt triggar mig starkt, vet inte varför. Byggde min första bil 1977 i chrome moly rör, en liten dragster men sedan dess har jag alltid velat bygga en riktig bil som din från scratch. En dag.....ska jag ochså få tid att förverkliga det du gör. Kaross skissen är ju helt grym. Min enda fråga är om den bakdelen inte är för extrem för din höga motorplacering? Jag menar hur den dippar ner där bak? _________________ Fredrik Reichel |
||||
Tack för alla snälla ord!!
![]() Har haft en hel del problem med leveranser m.m. Sen är det ju inte det billigaste att få ihop allt ekonomiskt när man väl kommer till den punkten jag är i nu då bromsar, stötdämpare, fälgar, dashlogger m.m ska inköpas men det mesta är beställt och iväntan på leverans men har som sagt dykt upp vissa porblem med leveransen så väntar fortfarande på grejer. Fälgar och dashlogger är dock det ända som inte är beställt. Kylarelement är betällt och bränsletanken är under uppbyggnad. Stirra er inte blinda på dom tidigare design bilderna då det endast är en streck skiss som är bland de första "prototyperna" och inte helt rätt i detaljerna precis som du sa Frallan2 så kan inte det svänga ner så mycket mellan bakhjulen och lite andra grejer. Men jag och Daniel håller på med designen för fullt och det börjar hitta rätt. Har fått en lite mer 3D skiss av honom som är riktigt fräck också, men vi jobbar vidare på detaljerna så jag får den exakt som jag tänkt. Har blivit några långa samtal så Daniel kan jobba på detaljerna.... Kommer bli fruktansvärt ball ![]() Micke vi hade även en sånn lösningen på Koenigseggen. Men det är mycket som ska till då som väger pump m.m. Men den är otroligt effektiv är man kör i trafiken med alla vägbulor. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (24941 totalt) |