Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-26 HPC & Rejsa på långa Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
14558 besök totalt
A_Svensson
Brämhult
Här sen Apr 2003

P.P :

Du får gärna skicka högupplösta bilder på snurrningen när M3an är med. Gärna andra bilder på m3:an om du har också såklart

mail:
anders.svensson@eshydagent.se

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Det är du som har bling-fälgarna, va? Ett igenkänningstecken så gott som något på en banträff.

Bilder kan ordnas, men jag ligger rätt mycket efter med att skicka sådant till folk, så det kan ta en vecka eller två.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
A_Svensson
Brämhult
Här sen Apr 2003

Re:

P.P. skrev:
Det är du som har bling-fälgarna, va? Ett igenkänningstecken så gott som något på en banträff.

Bilder kan ordnas, men jag ligger rätt mycket efter med att skicka sådant till folk, så det kan ta en vecka eller två.

Bling? det är BBS RS II fälgar iaf. Det är den svarta M3E30 som det inte står millway på.

Tack på förhand

Mvh Anders

Horda
Här sen Nov 2002

Då är det jag som har blingfälgar då? Men dom är lätta och snabba i regn. När det är torrt kör jag också BBS.

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Dina var åtminstone inte kromade/polerade Samuel. Eller var det bara ett lager bromsdamm som täckte

Själv funderar jag ibland på att bygga upp en riktig plastgris till bil, med Lambodörrar, tribals och groteska fälgar. MEN, med ett sjujäkla chassi. Allt bara för att reta puritanerna

Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Istvan skrev:

Ang. en nästa gång, ni kan nog lugnt räkna med minst 1 till bankörning från våran sida i år på A-torp.

MVH
István

Ja tack , gärna fler fast på torrt underlag

P.P. Fram med mera kort thumbs up

--VVTS--
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

P.P. ,

underbar bildserie!

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Allright, semestern har börjat, jag är nyduschad och fräsch efter en dag på Nostalgia meet i Ronneby. Jag har dessutom hittat en batch processing-funktion i ett visningsprogram i dator så alla 75 bilder blev plättlätt till rätt storlek. Och nu ljuder Johnny Cash "live at Österåker" ur winampen. Det kunde kort sagt vara värre Nu, till bilderna:

Hur mycket Karl än försökte intala sig motsatsen blev inte vädret bättre när vi åkte innåt landet I diset skymtar resesällskapet Dogge och Lennart.

och det vore väl synd att säga att underlaget var bättre när de började åka...

Nej, det är inte skit på linsen, det är regndroppar runt bilen. Faktum är att jag varit smart nog att"tejpa in" min kamera i en pressbyråpåse för att skydda den emot regnet. Så såg du någon svart/blåklädd figur som viftade med en påse utmed banan var det jag...

Karl och Nisse gör rakan osäker.

Det var inte lätt att köra lätt bil en kväll som denna. Emellanåt hördes Exigen spinna vilt utmed rakan...

Letade du vattenpölar att köra i, Samuel?

Hr Huzell, nästan kantklippt.

Den nya generationens sport cup-däck (som RS:en har i orginal) funkar tydligen mycket bättre i regn, för mina gamla hade kastat en av banan på ren princip i det här vädret.

Dagen hjälte nr:1.

Det får vara den sista för ikväll, men det kommer mer imorgon.

Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004

"Den nya generationens sport cup-däck (som RS:en har i orginal) funkar tydligen mycket bättre i regn, för mina gamla hade kastat en av banan på ren princip i det här vädret."

Jag tycker att Cupen-däcken har oförtjänt rykte om att vara dåliga. Jag körde med cup-däcken och har även kört med blankslitna sådan i regn på Knutstorp utan några problem. Det som skilje mellan våran erfarenheter är säkert hastigheten. Då inte till snigeln från Lommas fördel.

Nu väntar vi med spänning på nästa bildserie! Tack för bra bilder hittills! /

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Det är ju svårt att kunna uttala sig riktigt säkert efter som jag aldrig kört två däck riktigt mot varandra, men Pilot-däcken kändes som i en klass för sig Jag har aldrig haft problem med vatten r-däck tidigare. När det släppte var det beroende att det var för mycket vatten för mönsterdjupet, och då kunde jag åkt på vad f-n som helst, det hade ändå inte hjälpt. Men cuppen blev lätt hystersikt bara det var fuktigt ute, och vi skall inte tala om spårig motorväg... Jag minns fortfarande en resa mellan Kullen och Knutan längs en regndränkt E4. Jag hade inte full kontakt med vägen under många kilometer och det var i en (relativt) mjuk, orginal 924S med 205/225-däck.

Ett par bilder till innan garagestädningen hägrar:

Var det någon som bullrade för mycket? Integran måste ha varit gränsfall... När man stod på landtungan i mitten och han kom ur gamla startkurvan var det ingen ide att säga något förrän den vände in i Opelkurvan. Jisses vad det brölade när vtec-en slog i.

Vad var konerna till för något? Hålla folk borta ifrån ett extra halt område, eller?

Det verkar ju ha varit slirigt nog ändå

Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

bra bilder, men ja är inte med på en enda än så länge får hoppas du har mer bilder liggandes.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Re:

P.P. skrev:
Skynda och skynda, om någon kunde berätta för mig hur man omvandlar alla bilder i en fil till samma storlek (via photoshop cs) skulle det gå MYCKET fortare. Nu får jag gå in bild för bild och berätta att maxbredd är 800. Gissa hur smidigt det är när man har 50-75 bilder att lägga ut

Första delen fixad, på egen hand. Så ta det nu lugnt, jag tvivlar på att jag missat någon.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Duktigt baktung, Dogge

Gammal anderstorpskändis som går lika fort i vätan som i torrt.

Det VAR verkligen en hel del vatten nere i karusellen. Tror det var Samuel jag såg vara nere i det en gång, blev en rätt hygglig kaskad.

En av de snabbare på banan om man får tro Karl.

Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

P.P. skrev:
och nu ljuder Johnny Cash "live at Österåker" ur winampen. Det kunde kort sagt vara värre Nu, till bilderna:

orleans Parish Prison är nog favoriten på den skivan. Fina bilder, uppskattas jättemycket, tackar så mycket. thumbs up

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Slipper jag tjatet nu

Nu har jag klättrat upp i tornet bredvid karusellen och hamnat under ett pepsi-parasoll. MYCKET behagligare än att stå oskyddad. Bilden är jag faktiskt rätt nöjd med.

Den här är också rätt bra, med reflektionen och vattensprutet. Jag såg att det skruvades däck innan körningen, tillbaka till gatsulor eller?

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Re:

Barbapappa skrev:
P.P. skrev:
och nu ljuder Johnny Cash "live at Österåker" ur winampen. Det kunde kort sagt vara värre Nu, till bilderna:

orleans Parish Prison är nog favoriten på den skivan. Fina bilder, uppskattas jättemycket, tackar så mycket. thumbs up

Har läst att hela inspelningen skall komma ut i en särskilld svenkutgåva. Du vet möjligen inte om och när? För övrigt hade Walk the line sverigepremiär på just Österåker.

Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004

ingen på bettan?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Så måningom, nu skall jag se Mythbusters spränga en Merca med hjälp av en dieseldriven subwoofer

Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Mkt fina bilder! Ang. silvriga M3:an som skruvade däck, så var det inte gatdäck, utan så seriöst som regndäck Den gick snabbt runt banan med!

MVH
István

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Aha, det förklarar att han hade häng med RS4:an.

Denna hittade jag Mats, nöjd nu?

En lite bättre vy över hur långt ut vattnet gick.

En av få sladdbilder. Ni körde alldeles för lugnt för att det skulle bli intressant att fotografera. Om man undantar Douglas då

Citera
CALE
Halmstad
Här sen Apr 2006

Det var riktigt fina bilder P.P:! RS4 hade riktigt gooooo sound från högvarviga V8....

2007-06-26 HPC & Rejsa på långa Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
14558 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande