| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
renovera eibach coilover till e30
|
756 besök totalt |
|
Hallå alla glada rejsianer! Jag köpte nyligen en låda med väghållning till min e30 318is begagnat från tyskland. Framdämparna är enligt säljaren eibach coilovers, men jag har inte kunnat hitta några dämpare till e30 på eibachs hemsida. Jag misstänker att detta är ett gammalt utgånget kit som inte finns att få tag på längre. Någon som vet om det har funnits coiloverkit till e30 från eibach? När jag väl fått hem prylarna så började jag demontera dom för att rengöra och putsa upp dom, och upptäcker då till min stora fasa att en av dämparna är TVÄRSLUT och den andra på god väg. Kolvstången på den dämparen som är helslut har ett område på ca 1cm som går runt hela stången där kromet släppt. Detta område är väldigt "slipande" vilket har gjort att kolvtätningen / kolvstyrningen är nersliten. Detta i sin tur har gjort att fukt och vatten har letat sig in i dämparen (tror jag iaf) för det var en brun kletig gröt jag hälde ur dämparen.
Efter rengöring och lite mer rengöring så ser det inte helt illa ut, alla ventiler och shims är hela osv. Så min andra fråga är: Var kan man få tag på reservdelar till eibach coilovers? eller: Kan stötdämparverkstan / stötdämparexperten renovera dessa eller finns det någon annan firma som kan hjälpa mig? Mvh Alexander Viksten _________________ Alexander Viksten |
||
|
Re: renovera eibach coilover till e30
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
756 besök totalt |