Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1 besök senaste veckan (3067 totalt) |
2007-06-30 CAR Knutstorp
Som vanligt var detta en super träff! Några riktiga insidenter hände, MEN de är ju en Alfa träff ![]() Vädrets gudar var oss nådiga iaf (ja stack vid 15:00) å många riktigt trevliga prickar fanns det där med! Några nya å en del som man har skakat tass med ett par ggr förut. CAR vill bara tacka, era träffar ÄR bäst! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
|
Vill också stämma in kören och tackar CAR för en kanon-träff. Min första med CAR - kunde inte göras bättre
![]() ![]() ![]() Riktigt trevligt folk med härlig blanding av bilar. På banan i A-passet var det också föredömligt hur folk körde och uppförde sig. ![]() Själv fick jag tre torra pass och ett blött, perfekt träning på båda underlagen. Hoppas få komma med nästa gång ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
Att Alfa-träffarna är mycket välordnade kan jag instämma i. Har tidigare kört denna träff 3 år på raken. I år fick dock bilen vila inför nästa veckas SSM på Knutstorp. Kameran fick i alla fall jobba denna helg. Nedan följer ett urval av bilder från träffen.
Inledningsvis från CAR Challenge heat 1: ![]() Emil Löveryd stod i en klass för sig och vann ganska överlägset. ![]() ![]() 2 st 156 Challenge bilar som hade en hård kamp om familjeäran. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() och så lite allmänhetens åkning: ![]() ![]() Volvo körde 850 herrgårdsvagn i racing. Här är Alfas svar på det. ![]() Ginetta Cup bil Avslutningsvis några "Miatabröder": ![]() ![]() Dennis Kullman ![]() ![]() ![]() Joachim "Josen" osbeck ![]() Hans drangel följs av Klas Hansson-Gladh Kul att se. Nu vill man ![]() |
|
Ja j*vlar...
Sitter på jobbet och är helt slut, dubbelträff (Knutstorp + Sturup) är jobbigt så det räcker och blir över. Men herregud vad kul det är. ![]() Skulle vilja passa på att hylla arrangörerna som gjorde sitt första banmöte (om jag fattat det rätt), Johan Wadén & co, även Sturup arrades av dom och det funkade super! mx5racing: Snygga bilder! Skulle jag kunna få bilden där jag curbhoppar i full upplösning? ![]() Lite lustigt att jag satt och tänkte i bilen att det förmodligen kunde bli ganska intressanta bilder just där, stämde ju bra. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
Tack för en bra dag på Knutstorp. Första gången för mig så farten låg inte på max
![]() ![]() Inga bilder på min blåa bil?? Skymtar den bakom två alfor. Fler bilder måste ha tagits under denna dag. Ladda upp!! _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
Ännu en kul träff med CAR; tredje gången i rad för mig på Knutan.
Var inte beredd på att tidtagning inte längre var tillåtet, men det fick man ta. ![]() Skön blandning av bilar (Mustang t ex ser man inte ofta på banorna). ![]() Tyckte lite synd om B-gänget som inte fick många varv de två första passen; i A hade vi inga incidenter som krävde bärgning. Själv lyckades jag med en 360 innan hårnålen. ![]() Bytte plats på däcken vänster fram och höger bak efter ett par pass (för att spara lite mönster); givetvis kom regnet då, men det gick bra ändå (snurrningen var på torr bana...). _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1 besök senaste veckan (3067 totalt) |