| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Läckande oljetråg
|
4 besök senaste veckan (4453 totalt) |
|
Läckande oljetråg
Sedan jag fick tillbaka min motor från renovering har den läckt olja vid vänster motorfäste. Besiktningsmannen gillade inte det då det läcker en del, så bilen blev tyvärr inte godkänd. Idag hissade jag upp motorn och lossade motorfästena och rengjorde. Efter ett tag kunde jag se att det är ut mot det yttersta motorfästehålet det läcker.
Går det att täta detta på något enkelt sätt, eller måste jag plocka ner oljetråget, göra rent och på med ny tätmassa? Ursäkta den dåliga bilden. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Ja.
Det är alltså här, i utkant (markerat med rött), det läcker. Kanske kan gå att täta i kanten? Jag är inte alls sugen på att plocka ner tråget.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Re:
om du inte vill börja hälla ut massa olja i någon kurva eller liknande är det göra det rätt på en gång som gäller. Bort med tråget, gör rent och limma packning eller packningsklet och återmontera. Dra med rätt moment, både för hårt och för löst har en förmåga att orsaka läckage. _________________ Roland Johansson |
||
|
Tänkte bara meddela att det blev demontering av tråget, rengöring och på med ny silikon. Än så länge läcker det inget iaf.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Re:
Låter som du gjorde rätt, och gjorde du bara tillräckligt rätt kommer det inte börja läcka heller. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Läckande oljetråg
|
4 besök senaste veckan (4453 totalt) |