| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
|
11478 besök totalt |
|
S: Westfield super seven med rasad motor.
Fin och välbyggd Westfield till salu. Motorn är rasad och bilen säljes helst utan motor och växellåda. Byggd för Opel C20XE med Ford Typ-9 växellåda. Registrerad och besiktad ifjol sommras (två år till nästa gång) Färg: Westfield racing green. Ingen vindruta, Däremot en snygg "aeroscreen" med svart liten ruta F-1 liknande backspeglar, kolfiber look-a-like. Vdo-mätare (Varvräknare, digital h-mätare, oljetemp, oljetryck, vattentemp och bränsle) alla givare följer med även om bilen säljs utan motor. Momo mockaratt på ett riktigt snap off nav. Hemmagjord växelspak med "shortshift" och snyggare knopp passande typ-9 ingår med bilen även utan växellådan. Tank och "racigt tanklock" från westfield. Snabb styrväxel från westfield (1.8 varv eller vad det var...) Ny kylare (polo eller nått..) komplett med kopparrör och blåa silikonslangar för att passa Opelmotorn. Oljekylare med pressade hydraulslangar ingår även utan motor. Compomotive CXR fälgar, 7x13" ET 35 med Yokohama A032R däck, bra skick. Bromsvåg, en huvudcylinder till fram och en till bak, hydraulisk koppling, externa behållare med stålomspunnen pressad slang. Rostfritt Avgassystem med ljuddämpare följer med vare sig bilen säljs med eller utan motor. Cobra stolar med hål för fyrpunktsbälte. Röda fyrpunktsbälten (sabelt) svarta midjebälten (mekonomen) och "besiktnings" trepunktsbälten med tillfälligt fäste ingår. Riktig kolfiber instrumentbräda och överdel av kardantunnel. Komplett fungerande och välbyggt elsysem ingår (utom motorstyrningen om man så vill) nytt litet batteri ingår. Fem fula sierrafälgar med dåliga däck ingår om bilen säljs utan dom "riktiga" fälgarna. Vägde 585kg på bilprovningen, fulltankad och klar men utan förare. (+100kg extra för att kunna registrera med motorn) Pris: 130000:- utan motor med styrsystem, växellåda, fälgar och däck. Det finns en tråd här i forumet nånstans med lite bilder och sånt.. gustavsundberg@hotmail.com eller 070-6530173 Edit: uppdaterade annonsen med lite mer info... |
||||
|
|
||||
|
Re:
Håller med! Ställ undan skitet i ett hörn och ägna dig åt annat ett tag - om en månad kanske allt känns annorlunda igen och då vore det ju grymt synd om nån annan får prutta runt i din bil!
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
|
Ge upp och ge upp...
Jag vill inte ens ha kvar bilen, hade tänkt sälja den i vilket fall som helst. Vill ha en annan bil
Vad är det med 180000:-? Utan motor/sprut och låda släpper jag den för 140, utan fälgar och däck 130... Kräng i en standardmotor som kostar 5000:- och billiga alu-fälgar för 3000 så är det en färdig himla fin bil för typ 140000! |
||||
|
Re:
om en månad skulle den här bilen ha vart såld i vilket fall som helst. |
||||
|
Re:
Inte just nu, men nån gång lär det ske. Samla delar när man kommer över något är inte fel sorts strategi. Tror du att insug och sprut blir över? Ventiler...är något jag behöver Hur många har du över? Vi kan ta det på onsdag kanske? och diskutera i övrigt.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Tråkigt med dubbelras... Den som köper den får en fil bil, och 130 utan drivpaket/fälgar är ju billigt!!!
Röstar nog ändå också på att du ställer undan den ett tag och sedan fixar iordning den, så kan du ju sälja för 220 istället!
Lycka till med försäljningen! _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
|
Re:
Jo jag har börjat samla på mig delar för att sätta ihop den igen. Verkar inte vara många som är sugna på att köpa en billig westfield... Men den är fortfarande till salu! |
||||
|
Känner igen det där. 9 av 10 som ringde på min bil bodde i skåne och till slut gick den till Helsingborg.
Vad är det som gör skåne så Se7envänligt
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
![]() |
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
|
11478 besök totalt |

