| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Burmontering
|
1952 besök totalt |
|
Burmontering
Börjar fundera lite över att leja bort hela burbygget i nya busbilen ( BMW E30 ). Vart är egentligen närmaste och bästa alternativ för detta ( bor i Linköping ) och vad ska man räkna med för pengar !?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
Rimlig kostnad borde vara ~350:-/h för arbete, plus ~3000:- i material.
Vad är rimligt att det tar att bygga en bur för en yrkesman? En arbetsvecka, dvs 40h ungefär? ovanpå det blir du säkert rippad på ett par tusen, för det är exotiskt att svetsa rör i en bil. Att licenssvetsa rör till vardags räknas som traditionellt mekverkstadsjobb, men i en bil.... Oj oj oj
Arbete 14000:- Mtrl 3000:- Rip off 5-8000:- Summa ~25000:- Min uppskattning är inkl moms och enl "boken". _________________ Niklas Persson Porsche 997 Turbo BMW M3 Competition Touring |
||
|
Jag kan rekommendera 02 depån i Kågeröd. Nu är det visserligen i Skåne, men Lennart har nog byggt 50% av burarna i de E30 som går i cuppen med gott resultat. Pris färdigt under 20 pengar och då står det en SBF gubbe med vagnboken i handen när han är färdig..
Lasta E30`n på släp och kom ner till SC träffen på Knutan i augusti, kör hela helgen och sen lasta av den hos Lennert. (2km från banan). Lennart: 070-3670515 _________________ Patrik Skoog |
||
|
Re:
Köpte min förra bur där, så de ligger nog bra till, även fast det är en bit att åka. Suck....behöver ett släp ! Samson: Jag tror jag kan fixa riktigt bra pris på två släp, om vi köper samtidigt, intressant ?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
Re:
Ännu bättre pris om vi köper tre
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
|
Skruvbur kanske
Lätt att fixa själv, tog ca 4 timmar att svetsa in för två man. Skruva ihop den tog ca 3 timmar. Totaltid blir en arbetsdag och själva buren har jag för mig var kring 5 tkr. Billigt men inte bäst för vridstyvheten. Det går dock att kompensera på andra sätt.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Burmontering
|
1952 besök totalt |